World Bycicle Tour: Fietsvlog

Om zomaar even wat bij te kletsen
buskees

World Bycicle Tour: Fietsvlog

Berichtdoor buskees » 11 jul 2019, 23:12

Mijn zoon van 40 en zijn vriendin zijn al dik een jaar (1 mei '18 gestart) door Europa en het Midden Oosten aan het fietsen en zitten inmiddels in Azië (Tadjikistan). Ze zijn begonnen in Alkmaar en de eindbestemming zou Singapore kunnen zijn, maar zelfs Australië is niet uitgesloten. Ze houden een vlog bij die inmiddels 27 afleveringen telt. Ook hebben ze een website (https://wheelstowander.com/) maar daar zie ik niet erg veel op gebeuren... De reden waarom ik dit deel is dat ik gaandeweg nogal gecharmeerd ben geraakt van hun film/editwerk. Kijk ik door een "roze" bril of is het inderdaad best goed? Ik kijk natuurlijk ook zeker (en vooral) naar de inhoud die erg belangrijk voor me is! Ben nieuwsgierig naar jullie reacties, waarbij ik natuurlijk niet verwacht dat jullie alle 27 vlogs uitgebreid gaan zitten bekijken. Het gaat mij even om het idee wat er van dit film/editwerk gevonden wordt. Editen doen ze gedurende pauzes op een Apple laptop, en het filmen wordt gedaan met een paar GoPro's en Sony A7 systeemcamera's.. Overigens geef ik grif toe dat ik best wel een beetje jaloers ben op hun avontuur, iets waar ik in het begin niet echt happy mee was. Ze sieren inmiddels de voorpagina van het blad "Fiets Actief" van deze maand, wat me toch wel trots maakt...

Yoytube: Wheels to wander -fietsvlog playlist

Edit: Deze post heb ik ook geplaatst op het VMF, maar vind het leuk om het hier ook te delen!
Computer: Gigabyte X58A-UD3R mainboard, Intel I7-950 processor, 8 gb Kingston ram, Nvidia (Gigabyte) 460GTX 1gb videokaart, Win10 64-bit

Camera's: Sony FDR-AX100E, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V12 pro, V14 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

vegas_admin
Beheerder
Contacteer:

Re: World Bycicle Tour: Fietsvlog

Berichtdoor vegas_admin » 12 jul 2019, 16:15

Ha Kees,
Je kijkt echt niet door een roze bril hoor. Het filmen gaat hier nog op een tempo dat voor ons is te volgen en is grotendeels erg goed gemonteerd. Als ik zie hoe zij soms al ploeterend door de modder, regen en andere ongemakken heen gaan en hoe zij dat vastleggen, mag je zeker als ouder trots zijn. :upp
Leuk dat je het gedeeld hebt, al zal ik niet alle filmpjes gaan bekijken. Het is voor anderen die ook fietsen en dit als ultieme beleving zien wel goed om een indruk te krijgen wat er allemaal bij komt kijken en daar gaat het denk ik ook om. Er zijn toch al ruim 4000 volgers, dus leeft het best wel. Dat je in het begin niet echt happy was en nu zelfs een beetje jaloers bent snap ik wel. Hebben we volgens mij als ouder allemaal last van. :lol:
Met vriendelijke groet,

Aat

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 12 jul 2019, 17:21

Ik heb me door 2-3 filmpjes heengeklikt, aardig en vlot van opzet. Zo zie je maar dat je mbv GoPro best wel aardige reisverslagen kunt maken, iets dat ikzelf ook al ondervonden had. Bij zulke wereld reizen/expedities vraag ik me af of er geen moment komt dat je weer ontzettend naar je eigen bed verlangt. Ook vraag ik me af welke werkgever je zolang kan missen, oftewel hoe organiseer je zulke extreme vakanties.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro16/VegasMovieStudio15/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

buskees

Berichtdoor buskees » 12 jul 2019, 22:35

Bedankt voor de reacties jongens! Allereerst zijn ze nogal "alternatief" van instelling, maar hebben wel jaren hard gewerkt en gespaard om dit te kunnen verwezenlijken. Eric (mijn zoon) is een afgestudeerd ingenieur in de architectuur, maar geeft geen bal om geld en zijn vriendin ook niet. Maar ze hebben wel de nodige jaren gespaard en onderweg verrichten ze ook, als het nodig is, hand en spandiensten en inmiddels wordt er ook via Patreon.com gedoneerd begreep ik.. Ook wordt er veel aan eten en drinken gedoneerd onderweg. Het is ongehoord hoe gastvrij (vooral armere) mensen kunnen zijn, en dat op plekken waar ik voor mijn verdriet niet heen zou willen, maar ook uit onverwachte (en beter bedeelde) hoeken worden ze soms "geholpen"... Die mensen op zo'n fiets zijn volgens mij ook erg "ontwapenend"! Maar ze zijn dan ook met zooo verschrikkelijk weinig tevreden en totaal niet materialistisch, op hun camera's (alles 2e jands) na dan. Fietsen zijn opgeknapte en aangepaste oudere off-road bikes en ze beleven echt het avontuur van hun leven!!

Ik dacht even dat ik nogal bevooroordeeld was v.w. betreft het videomateriaal, maar blijkbaar ben ik té bang om er voor uit te komen dat het best wel fraai is.. Ik denk dat Aat gelijk heeft v.w.b. het ritme.. Het is "snel" maar ook weer niet té snel, iets wat ik verschrikkelijk vind en als je goed oplet zie je dat ze veel moeite doen voor goed camerawerk. Het "lééft" en dat vind ik voor iets wat van een ander komt leuk om te kunnen zeggen. Ja, voor mij heeft het natuurlijk meer betekenis die inhoud, maar als ik op Youtube de reacties lees, dan ben ik echt niet de enige die het fraai vindt! Overigens wordt de muziek grotendeels verzorgd door een andere zoon van me ("Artiestennaam": Roek Ultra The Crusader)... Ik heb dus wel een zeer aparte "offspring"... :lol: :upp

Nogmaals bedankt voor jullie opmerkingen!! Het doet me goed!!

Kees
Computer: Gigabyte X58A-UD3R mainboard, Intel I7-950 processor, 8 gb Kingston ram, Nvidia (Gigabyte) 460GTX 1gb videokaart, Win10 64-bit

Camera's: Sony FDR-AX100E, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V12 pro, V14 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

micky
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor micky » 13 jul 2019, 13:20

Ja mooie vlog Kees, je mag trots zijn.
Sony Movie Studio 13 Vegas Pro 13 Vegas Pro 14 Suite Vegas Pro 15, Vegas Pro 16.
i7 4970K, 16GB, GTX970 4GB, windows 10 + i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
Camera: Panasonic AG-AC30, Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket, Sjcam Sj4000.

Terug naar “Kletspraat”