Vegas Pro batch stabilizer

Hier kun je alle vragen over Scripting kwijt
Marten

Re: Vegas Pro batch stabilizer

Berichtdoor Marten » 07 nov 2016, 19:15

FocusOnVegas schreef:6. Als je alle of een gedeelte van de Subclips (Events) opnieuw wilt stabiliseren, bijvoorbeeld met een andere instelling,
selecteer de bij de Events behorende Subclips en voer het script opnieuw uit. Het script is slim genoeg om te zien dat de Subclips al beschikken over een stabilisatie effect.

En verwijdert het script dan de aanwezige Media FX op de subclip?
Als ik het me goed herinner en je wilt dezelfde subclip gebruiken dan moet nu eerst handmatig het effect verwijderd worden.
Doe je dat niet dan moet je eerst de oorspronkelijke Take kiezen ( dus het oorspronkelijke ingekorte event) en daarna een nieuwe subclip maken die een volgnummer 2 krijgt, etc.
Vriendel. groet
Marten

Camera: Pan.X900,GoPro7 Black
Desktop:mb Z390M, W10, i7 9700 4.7Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1660 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)
TV :LG 4K 55EG960V

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 07 nov 2016, 20:37

Dit is precies de implementatie waarmee ik bezig ben en inmiddels werkend heb:
1. Selecteer voor het uitvoeren van het script de Events op de tijdlijn om te stabiliseren.
2. Klik met de rechtermuisknop op 1 van de te stabiliseren Events en kies "Create subclip".
Dit zorgt er (automatisch) voor dat:
a. Subclips in de Mediapool worden aangemaakt;
b. per Event een nieuwe Take wordt aangemaakt die verwijst naar de bijbehorende Subclip in de Mediapool;
c. dat de nieuwe Takes de actieve Takes zijn.
3. Terwijl de gegenereerde Subclips in de Mediapool nog steeds geselecteerd zijn: start mijn script.

Dick volgens mij moet het ook mogelijk zijn ook deze handeling door het script te laten uit voeren, dwz dat je alleen handmatig de clips op de tijdlijn selecteert, je het script start en dat het script de subclips aanmaakt, dus a,b en c uitvoert, alvorens per subclip de analyse doorvoert. Ik denk dat omdat het maken van subclips een kwestie van rechtermuisknop+b klikken is.
Mijn vraag nog, kunnen de events op de tijdlijn willekeurig geselecteerd worden, of moeten deze aaneensluitend geselecteerd worden?

Ben heel benieuwd naar je script, voor mij zou het al een hele vooruitgang als het script alleen een subclip maakt van een geselecteerd event en dit dan in een klik stabiliseert. De Batchverwerking komt bij mij pas op de tweede plaats.

ps. Het script tool Vegasaur heeft ook een Batch Stabilization en gebruikt daar dit keuze menuutje voor:
Untitled.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17/VegasMovieStudio16/PowerDirector18
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 08 nov 2016, 22:04

Mag misschien al verklappen dat het Batch Stabilisatie script dat FocusOnVegas aan het ontwikkelen is, voor de Betatest bij mij geslaagd is. Een enorm tijdbesparend tooltje waar ik best een paar Euro voor over heb. :clapping :clapping :clapping
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17/VegasMovieStudio16/PowerDirector18
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

kees-duif
Contacteer:

Berichtdoor kees-duif » 09 nov 2016, 12:35

Ik ben heel benieuwd.
Groetjes
Kees van Duijvenbode
http://www.cvd-video.nl

2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4, DJI Phantom 3 en DJI Osmo