Voukoder
Re: Voukoder
THX Frank
Vegas Pro 20, Vegas Pro 365.
PC 1: i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
PC 2: AMD Ryzen 9 5900X, 64 GB, RTX 3080, Windows 10.
PC 3: Laptop i9 13900HX, 64 GB, NVIDIA® GeForce® RTX 4060
Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket 1+ 3, DJI Osmo Action 3.
VP365
PC 1: i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
PC 2: AMD Ryzen 9 5900X, 64 GB, RTX 3080, Windows 10.
PC 3: Laptop i9 13900HX, 64 GB, NVIDIA® GeForce® RTX 4060
Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket 1+ 3, DJI Osmo Action 3.
VP365
Hoi Frank,
Ik zag het een beetje laat, maar inmiddels heb ik ook Voukoder 13.3 geïnstalleerd! Met de connector voor V18 waar ik mee werk wordt de encoder keurig gezien in V18Pro, maar ik krijg Vouk 13.3 absoluut niet aan de praat met de juiste connector ervoor (15) in VPreo14. Die versie gebruik ik nog altijd naast 18 omdat 18 bij mij de laatste tijd nogal eens instabiel wil worden (wat voorheen overigens totaal niet aan de orde was??). Maar nu krijg ik de nieuwe versie niet aan de praat met VPro14 en iets oudere versies (11 en 12) willen ook niet werken in Vpro14 terwijl ik toch echt de juiste connectors daar voor installeer. Heeft iemand van jullie hier ook last van en weet iemand wat de eventuele oplossing kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kees
Ik zag het een beetje laat, maar inmiddels heb ik ook Voukoder 13.3 geïnstalleerd! Met de connector voor V18 waar ik mee werk wordt de encoder keurig gezien in V18Pro, maar ik krijg Vouk 13.3 absoluut niet aan de praat met de juiste connector ervoor (15) in VPreo14. Die versie gebruik ik nog altijd naast 18 omdat 18 bij mij de laatste tijd nogal eens instabiel wil worden (wat voorheen overigens totaal niet aan de orde was??). Maar nu krijg ik de nieuwe versie niet aan de praat met VPro14 en iets oudere versies (11 en 12) willen ook niet werken in Vpro14 terwijl ik toch echt de juiste connectors daar voor installeer. Heeft iemand van jullie hier ook last van en weet iemand wat de eventuele oplossing kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit
Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)
Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)
wat een gedoe kan het soms zijn en wat een tijd je er mee kwijt bent..... man man.....
Ik ben de afgelopen weken in de weer geweest met heel andere software problemen. Helpdesk, gedoe.
Uiteindelijke oplossing was W10 opnieuw te installeren. Op zich zo gepiept, maar wel eerst backups maken en na de verse installatie van Windows ook weer al je software installeren. Maar het draait nu allemaal wel als een zonnetje.
En het is momenteel nou niet echt weer om naar buiten te gaan
Ik ben de afgelopen weken in de weer geweest met heel andere software problemen. Helpdesk, gedoe.
Uiteindelijke oplossing was W10 opnieuw te installeren. Op zich zo gepiept, maar wel eerst backups maken en na de verse installatie van Windows ook weer al je software installeren. Maar het draait nu allemaal wel als een zonnetje.
En het is momenteel nou niet echt weer om naar buiten te gaan
Probleem is Frank, dat wij meest niet expert (genoeg) zijn om softwareproblemen écht op te lossen. Daarbij komt ook nog dat hardware soms de goede werking van software tegenhoudt. Het opnieuw installeren van W10 zou ik ook eens moeten doen (ik vertik het om op 11 over te stappen), maar ik zie extreem op tegen alle configuratie. Het installeren is een peulenschil, dat gaat allemaal vanzelf, maar als je dan ziet hoeveel werk je nog moet verzetten om het systeem weer volledig draaiende te krijgen, houdt dat mij in elk geval tegen. En je vergeet vaak ook nog eens de helft. ik ben blij dat ik mijn videobewerkings-pc niet actief aan internet heb hangen, dus het willekeurig updaten van allerlei zaken kan je nog wat tegenhouden of vertragen. Maar soms móet je wel en dat kan het kwaad alsnog geschieden. Voorheen kon je kiezen welke updates je wél en welke je niet wilde installeren, maar MS heeft dat onmogelijk gemaakt. In elk geval ben ik nog steeds niet van de "problemen" met Vouk en de instabielere VPro18 af.. Ik snap nog steeds niet dat, wanneer je de correcte Vouk-connectoer voor een Vegas versie gebruikt, Voukoder niet verschijnt in de desbetreffende versie van Vegas.. Soms word je een beetje moedeloos van die stomme pc!!
Nog even een vraagje: Je moet toch eerst Voukoder installeren en daarna pas de connector? Voor !8 werkt dat wel gewoon maar voor 14 niet!! En ik weet ook niet of je 2 versies van Voukoder simultaan kunt installeren want in dat geval zou ik dan maar een wat oudere versie van Vouk voor V14Pro erop zetten!! Want ik ben bang dat je dan in 18 ook de oudere versie van Vouk krijgt die voor 14 bedoeld is!
Kees
Nog even een vraagje: Je moet toch eerst Voukoder installeren en daarna pas de connector? Voor !8 werkt dat wel gewoon maar voor 14 niet!! En ik weet ook niet of je 2 versies van Voukoder simultaan kunt installeren want in dat geval zou ik dan maar een wat oudere versie van Vouk voor V14Pro erop zetten!! Want ik ben bang dat je dan in 18 ook de oudere versie van Vouk krijgt die voor 14 bedoeld is!
Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit
Ik heb zelf eerst Voukoder en daarna de connector geïnstalleerd, maar het maakt volgens mij niet veel uit.buskees schreef: ↑06 dec 2023, 10:56Nog even een vraagje: Je moet toch eerst Voukoder installeren en daarna pas de connector? Voor !8 werkt dat wel gewoon maar voor 14 niet!! En ik weet ook niet of je 2 versies van Voukoder simultaan kunt installeren want in dat geval zou ik dan maar een wat oudere versie van Vouk voor V14Pro erop zetten!! Want ik ben bang dat je dan in 18 ook de oudere versie van Vouk krijgt die voor 14 bedoeld is!
Kees
Wat je probleem met Vouk in Vegas 14 betreft: de website van Voukoder geeft aan dat ze alleen nog connectoren hebben voor Vegas Pro 17 en hoger.
Ik heb even gezocht op het Forum van Voukoder en daar vraagt iemand die ook 15 en 16 wil gebruiken naast 17, of dat kan: https://www.voukoder.org/forum/thread/4 ... -versions/
De vraag daar (vrij vertaald) :
"Ik heb vegas 17 geïnstalleerd, maar ik wil voukoder ook met vegas16 en 15 gebruiken. Ik dacht dat ik de connector opnieuw kon installeren om het zo mogelijk te maken om 16 te kiezen en dan 15, en dat het zo zou werken, maar in plaats daarvan richt het zich op de reeds geïnstalleerde connector en vraagt wat ik daarmee wil doen.
Is het mogelijk om installaties voor meerdere versies van Vegas te hebben?"
Het antwoord van de Administrator (vertaald) :
"Helaas kan het installatieprogramma dat momenteel niet.
Maar er is een handmatige oplossing. Kopieer deze bestanden / mappen van VEGAS 17 naar hun VEGAS 15 en 16 equivalent:
VEGAS Pro 17.0\Voukoder-x64.fio2007-config
VEGAS Pro 17.0\BestandIO Plug-Ins\voukoderplug.dll
Dat zou je dat kunnen proberen, Kees. Als je het aandurft ga je naar (C:) >program files> VEGAS>VegasPro 18.0>
Daar kopieer je het bovenstaande bestand ( \Voukoder-x64.fio2007-config ) en de bovenstaande map ( \BestandIO Plug-Ins\voukoderplug.dll ) naar je bureaublad. Open vervolgens (C:) >program files> VEGAS>VegasPro 14.0> en kopieer de bestanden van je bureaublad daarheen. Het kan zijn dat er gemeld wordt dat er al een bestand met die naam is en gevraagd wordt of je het bestand wil overschrijven. Dan kies je voor ja.
Zo zou ik het proberen, maar ik kan je geen enkele garantie geven dat dat werkt.
Zelf heb ik altijd het idee achter de hand dat ik de software en in het uiterste geval ook W10 opnieuw kan installeren als het allemaal mis loopt.
Je zou ook kunnen wachten tot de bèta versie van VoukoderPro klaar is. Daar schijn je geen connector meer voor nodig te hebben. Maar je zal op de een of andere manier toch een verbinding moeten hebben naar Vegas 14, denk ik.
Sowieso ontstaat er volgens mij op een bepaald moment een mismatch tussen verschillende software en OS. Windows 10 krijgt updates en Vegas 14 niet meer. Het hoeven maar kleine dingetjes te zijn. Ik neem aan dat je V18 al eens opnieuw geïnstalleerd hebt?
Troost (?) ik zit ook altijd te worstelen met deze materie
Hoi Frank!
Allereerst mijn excuses voor mijn late antwoord. Ik steek op dit moment vooral veel tijd in begeleiding van mijn zwager, die met 4 kankersoorten nu toch echt terminaal is. Ook heb ik zelf behoorlijk in de lappenmand gezeten. Eerst heb ik een navelbreuk operatie ondergaan wat me erg is meegevallen , maar ook heb ik enkele weken met enorme kiespijn gelopen waar door niemand even wat aan gedaan kon worden. Vorige week ben ik na een nacht bonken met mijn kop tegen de slaapkamermuur nog 's nachts in touw geweest om er iets aan gedaan te krijgen. Uiteindelijk bij de huisartsenpost niks, het ziekenhuis niks, en dat allemaal in de nacht. Met zulke dingen is het erg naar om alleen te zijn. Ik ben de hele nacht in touw geweest en uiteindelijk kon ik terecht in Amsterdam Slotervaart waar men een wortelkanaal behandeling is gestart. 8 Januari was mijn tandarts pas weer terug e ben dan maandag ook heen gegaan. De behandeling is voortgezet, maar moet volgende week nog afgerond worden. Tandpijn is net als pijn bij een niersteenaanval een pijn die haast (zeg maar niet) niet te dragen is. Maar ook waar haast niks tegen helpt qua pijnbestrijding.. Maar goed, tot zover die ellende!
Je tips ga ik zeker uitproberen , maar dat gaat even duren i.v.m. de perikelen rond mijn zwager (en vriend). Triest om een superlevendig mens zo te zien wegkwijnen! Maar al ik het nodige getest heb, laat ik je het weten Frank.Alles heb ik gekopieerd in een tekstbestandje en verder ben ik best redelijk op de hoogte met de ontwikkeling van Voukoder. In elk geval is het vrijwel nog mijn enige renderengine/codec, ik ben een nog niet betere en veelzijdiger codec tegengekomen. Helaas niet bruikbaar voor BluRay, maar ik ben daar toch zo langzamerhand een beetje van aan het afkicken! MP4 speelt overal op af en dan maar geen "fancy" menuutjes meer!!
Nogmaals sorry voor mijn verlate antwoord, dit was zeker niet met opzet geregisseerd!!
Dak je voor het meedenken en tot snel!!
Kees
Allereerst mijn excuses voor mijn late antwoord. Ik steek op dit moment vooral veel tijd in begeleiding van mijn zwager, die met 4 kankersoorten nu toch echt terminaal is. Ook heb ik zelf behoorlijk in de lappenmand gezeten. Eerst heb ik een navelbreuk operatie ondergaan wat me erg is meegevallen , maar ook heb ik enkele weken met enorme kiespijn gelopen waar door niemand even wat aan gedaan kon worden. Vorige week ben ik na een nacht bonken met mijn kop tegen de slaapkamermuur nog 's nachts in touw geweest om er iets aan gedaan te krijgen. Uiteindelijk bij de huisartsenpost niks, het ziekenhuis niks, en dat allemaal in de nacht. Met zulke dingen is het erg naar om alleen te zijn. Ik ben de hele nacht in touw geweest en uiteindelijk kon ik terecht in Amsterdam Slotervaart waar men een wortelkanaal behandeling is gestart. 8 Januari was mijn tandarts pas weer terug e ben dan maandag ook heen gegaan. De behandeling is voortgezet, maar moet volgende week nog afgerond worden. Tandpijn is net als pijn bij een niersteenaanval een pijn die haast (zeg maar niet) niet te dragen is. Maar ook waar haast niks tegen helpt qua pijnbestrijding.. Maar goed, tot zover die ellende!
Je tips ga ik zeker uitproberen , maar dat gaat even duren i.v.m. de perikelen rond mijn zwager (en vriend). Triest om een superlevendig mens zo te zien wegkwijnen! Maar al ik het nodige getest heb, laat ik je het weten Frank.Alles heb ik gekopieerd in een tekstbestandje en verder ben ik best redelijk op de hoogte met de ontwikkeling van Voukoder. In elk geval is het vrijwel nog mijn enige renderengine/codec, ik ben een nog niet betere en veelzijdiger codec tegengekomen. Helaas niet bruikbaar voor BluRay, maar ik ben daar toch zo langzamerhand een beetje van aan het afkicken! MP4 speelt overal op af en dan maar geen "fancy" menuutjes meer!!
Nogmaals sorry voor mijn verlate antwoord, dit was zeker niet met opzet geregisseerd!!
Dak je voor het meedenken en tot snel!!
Kees
Hoi Kees,
eerlijk gezegd was ik al weer vergeten dat ik dat over jouw probleem met Voukoder gepost had, dus doe lekker rustig aan en voel je vooral niet verplicht om gauw met een antwoord te komen. Ik begrijp het helemaal.
Heel veel sterkte!!!
groetjes
Frank
eerlijk gezegd was ik al weer vergeten dat ik dat over jouw probleem met Voukoder gepost had, dus doe lekker rustig aan en voel je vooral niet verplicht om gauw met een antwoord te komen. Ik begrijp het helemaal.
Heel veel sterkte!!!
groetjes
Frank
Tja, ik heb zoiets dat wanneer iemand moeite voor mij doet en er zijn omstandigheden dat ik niet genoeg oplet, ik me er wel een beetje "schuldig" over voel... Doodgewoon omdat het irritant is dat je voor de kat z'n viool voor de vragensteller bezig bent!
Ik ben er nog niet mee bezig geweest vanwege die "omstandigheden".. Maar als ik dat wel heb gedaan hoor je meteen van me Frank!
Kees
Ik ben er nog niet mee bezig geweest vanwege die "omstandigheden".. Maar als ik dat wel heb gedaan hoor je meteen van me Frank!
Kees
nogmaals: rustig aan, Kees. Eerst bijkomen.
Dat uitzoeken doe ik gewoon omdat ik het leuk vind. Ik weet hoe het is als er opeens duizend dingen tegelijk op je af komen.
Komt goed.
Dat uitzoeken doe ik gewoon omdat ik het leuk vind. Ik weet hoe het is als er opeens duizend dingen tegelijk op je af komen.
Komt goed.