hallo
ik ben nieuw met het programma dvd architect. Ik ben op het moment een blu ray disc aan het maken met menu's. Hij is helemaal klaar met
verschillende submenus hoofmenus extra's etc. In de preview mode werkt alles naar behoren. Op het moment als ik hem brand (brand hem als een iso) en ik start hem op in een blu ray speler (vlc player, AC rayan en ideer blu ray player) dan speelt hij direct de hoofdfilm af. De menus komen niet en kan ik ook niet benaderen. In de bijlage een voorbeeld hoe het project eruit ziet. play movie is de hoofdfilm. Wat zie ik over het hoofd ?
Blu ray geen werkende menu's
Blu ray geen werkende menu's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Blu ray geen werkende menu's
Welkom op dit forum.
Je schrijft dat je hem brandt als een ISO.
Dat is voor mij iets nieuws, het is mij bekend dat je naar ISO kunt laten renderen en dat je vervolgens zo'n ISO als BD schijf kunt branden.
Bedoel je dat je een ISO gemaakt hebt en dat je die probeert af te spelen op een software player of dat je er een schijf van hebt gebrand en die afspeelt op een hardware BD player?
In het eerste geval ben ik niet verwonderd dat het maar gedeeltelijk lukt omdat de meeste software players en mediaplayers niet in staat zijn om BD ISO's af te spelen tenzij het uitdrukkelijk in de specificaties staat vermeld.
Je schrijft dat je hem brandt als een ISO.
Dat is voor mij iets nieuws, het is mij bekend dat je naar ISO kunt laten renderen en dat je vervolgens zo'n ISO als BD schijf kunt branden.
Bedoel je dat je een ISO gemaakt hebt en dat je die probeert af te spelen op een software player of dat je er een schijf van hebt gebrand en die afspeelt op een hardware BD player?
In het eerste geval ben ik niet verwonderd dat het maar gedeeltelijk lukt omdat de meeste software players en mediaplayers niet in staat zijn om BD ISO's af te spelen tenzij het uitdrukkelijk in de specificaties staat vermeld.
Als ik Make blu ray disk kies dan maak ik er een iso van dus ik brandt hem niet. Ik heb hem ook afgespeeld in mijn AC rayan media speler en die speelt ook alleen de hoofdfilm af.
Nog een aanvulling:
Ik heb dus geen hardware Blu ray speler. Alleen softwarematig en een Media speler.
Ik heb dus geen hardware Blu ray speler. Alleen softwarematig en een Media speler.
Het is mij nog nooit gelukt om met een softwareplayer of een mediaspeler een ISO als schijf met menu af te spelen, hooguit handmatig in de data op zoek gaan naar het bestand en vervolgens als bestand af spelen zonder menu.
Of er tegenwoordig spelers zijn die het wel kunnen weet ik niet, het schijnt van wel.
Als het nodig is brand ik een schijf voor een BD speler of ik maak een mappenstructuur aan voor het gebruik op een mediaplayer of rechtstreeks via USB op TV.
Een mappenstructuur zodat ik zelf kan kiezen of automatisch de bestanden na elkaar afgespeeld worden zoals ik het wil.
Om te checken waar de oorzaak ligt zou ik die ISO op een rewritable branden en ergens op een BD speler proberen af te spelen.
Of er tegenwoordig spelers zijn die het wel kunnen weet ik niet, het schijnt van wel.
Als het nodig is brand ik een schijf voor een BD speler of ik maak een mappenstructuur aan voor het gebruik op een mediaplayer of rechtstreeks via USB op TV.
Een mappenstructuur zodat ik zelf kan kiezen of automatisch de bestanden na elkaar afgespeeld worden zoals ik het wil.
Om te checken waar de oorzaak ligt zou ik die ISO op een rewritable branden en ergens op een BD speler proberen af te spelen.
Als ik het zo begrijp. Dan moet ik het project gewoon op een schijf branden en in een blu ray speler stoppen. Dat werkt altijd ?
Ik heb er totaal gene ervaring mee.
Ik heb er totaal gene ervaring mee.