Vegas Pro19 import HI8 of DV film van camera

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
Plaats reactie
Jdr

Vegas Pro19 import HI8 of DV film van camera

Bericht door Jdr »

Goeie dag,
Weer een probleem, dit keer wel bizar!
Sluit mijn camera aan op de FireWire bus zoals altijd maar vind de opstartregel om video te importeren niet meer. Uiteindelijk vind ik onder "Medien importieren" iets zoals :aus kamera und andere Geräte importieren.
Wanneer dat aangevinkt wordt verschijnt er een tekst dat de camera niet is aangesloten.
Wat kan er aan de hand zijn, ik heb al 100 filmen geïmporteerd en afgewerkt met hetzelfde programma.
Voor ik de pc opengooi om de FireWire kaart te inspecteren is mijn vraag of iemand dit fenomeen kent.
Extra info: heb onlangs Vegas Post gedownload, mijn versie is nu 636.
Erg bedankt voor hulp.
Grt
Jdr

Marten

Re: Vegas Pro19 import HI8 of DV film van camera

Bericht door Marten »

Deze optie is er nog wel maar niet altijd omdat het tegenwoordig niet veel meer wordt gebruikt.
1.png
Je kunt het weer zien op de vertrouwde plek door het te selekteren in Options/Preferences/Depreated features, waar ook nog meer oude funkties beschikbaar worden gemaakt.
2.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jdr

Bericht door Jdr »

Dank je wel heer Marten, waarschijnlijk heeft Vegas bij de update die functie er af gesmeten, vind ik niet netjes.
Werkt nu weer prima. De resolutie stond ook nog verkeerd, de vorige filmen waren in hoge resolutie en nu weer een oud Hi 8 filmpje in 768-576 dat gaf een foutmelding bij het capturen.
Nu loopt alles fijn.
Dank je wel
Jdr

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Jdr schreef:
20 jun 2022, 20:19
waarschijnlijk heeft Vegas bij de update die functie er af gesmeten, vind ik niet netjes.
Deze "verouderde" functie is er niet af gesmeten, alleen standaard gedeactiveerd. Marten heeft je laten zien hoe je deze functie (naast andere gedeactiveerde verouderde functies) weer kunt activeren.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VPro365+Vegasaur, VMSP17, PD365
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

Jdr

Bericht door Jdr »

ja juist, verkeerde woordkeuze maar je moet het maar weten dat er een afdeling "verouderde functies" bestaat.
Ben ondertussen wel op zoek naar een nieuwe moderne camera. Dacht dat de XA40 van Canon een niet te dure oplossing is.
Grt
Jdr

Plaats reactie