Vegas-17 eerste opstart

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
buskees

Re: Vegas-17 eerste opstart

Berichtdoor buskees » 08 sep 2019, 23:44

Voor wat betreft de methode zoals jij dat doet, doe ik het helemaal hetzelfde Marten, alleen kies ik voor "basic" niet "professional"... Maar daar mag het niet aan liggen. Ik verander dan ook helemaal niks aan instellingen! Overigens ben ik er achter waarom ik wel in VPro14 kan kiezen voor mijn GTX460 en in Vpro17 niet. VPro14 gaat nog uit van Cuda ondersteuning en 17 heeft twee heel andere hardware mogelijkheden die mijn pc niet bezit inderdaad! Cuda is waarschijnlijk in de ban gedaan!

En Theo, ik pas er uiteraard wel mee op om niet beide stabilisatoren tegelijk te gebruiken. Het is idd wel handig dat de nieuwe stabilisator gewoon als fx op de tijdlijn geselecteerd kan worden en die omslachtige toestand van "tools" etc... niet meer nodig is. Als ik bij Marten zie hoe goed de stabilisator werkt kan ik alleen maar concluderen dat er met mijn pc iets mis is. Misschien geheugen?? Alleen wel raar dat het met de oude interne stabilisator wel goed gaat.... Ik zal binnenkort even kijken of ik het in het preview venster ook terug zie want het is juist opgevallen na het renderen naar een willekeurig bestandsformaat. Dan maak ik met OBS daar ook wel even een opname van..... Ik ga er vooralsnog van uit dat mijn pc een "nuk" heeft! Kan je je de discussie van de MPEG2 "hickups" nog herinneren? Dat had ook vrijwel niemand en ik weer wel... Stomme pc!

Kees
Computer: Gigabyte X58A-UD3R mainboard, Intel I7-950 processor, 8 gb Kingston ram, Nvidia (Gigabyte) 460GTX 1gb videokaart, Win10 64-bit

Camera's: Sony FDR-AX100E, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14 pro, V17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Marten

Berichtdoor Marten » 09 sep 2019, 10:25

Je kunt alleen precies ontdekken waar de oorzaak van jouw probleem is door hier een stukje probleem bronbestand, dat bij jou het niet goed doet, op een cloudservice beschikbaar te stellen, zodat wij het kunnen downloaden en ook proberen op onze diverse hardware.
Vriendel. groet
Marten

Camera: Pan.X900,GoPro7 Black
Desktop:mb Z390M, W10, i7 9700 4.7Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1660 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)
TV :LG 4K 55EG960V

buskees

Berichtdoor buskees » 09 sep 2019, 21:41

Marten schreef:Je kunt alleen precies ontdekken waar de oorzaak van jouw probleem is door hier een stukje probleem bronbestand, dat bij jou het niet goed doet, op een cloudservice beschikbaar te stellen, zodat wij het kunnen downloaden en ook proberen op onze diverse hardware.

Marten, dat is in principe niet nodig. Het ontstaat bij alle bronmateriaal dus daar zal het niet aan liggen. Ik weiger sowieso categorisch iets in een "cloud" te zetten. Dat is mijn "nuk" maar vooral mijn keuze. Ik kan wel iets naar je we-transferren, als je dat nodig en goed vindt! Maar ik ben vrijwel overtuigd dat het probleem niet aan het bronmateriaal ligt maar aan mijn pc.. Maar als ik toch iets naar je uploaden moet zeg je het maar, ik heb je e-mailadres als het goed is!!

Vind het verder niet zo'n punt omdat ik weet dat jullie er geen last van hebben! Ergo... Het ligt aan mijn pc!! En zo heel raar vind ik dat niet eens want die is behoorlijk gedateerd. Verder heb ik al heel lang m'n twijfels over mijn geïnstalleerde geheugen (die maar 8 gb is, maar dat geheugen is ook outdated, dus kan er niks meer bij plaatsen, en zelfs als dat nog verkrijgbaar zou zijn, geef ik dáár geen geld meer aan uit!!)

Ik gebruik voorlopig gewoon de interne (Mercalli2) stabilisator.. Moet daar af en toe wel wat "sharpen" effect aan toevoegen, maar zo'n snelheidsmonster ben ik toch niet dat ik dát erg vind. Verder lijkt VPro17 zelfs voor mij een toevoeging aan waarde!! In elk geval bedankt voor je aanbod en ik hoor het verder wel!!

Kees
Computer: Gigabyte X58A-UD3R mainboard, Intel I7-950 processor, 8 gb Kingston ram, Nvidia (Gigabyte) 460GTX 1gb videokaart, Win10 64-bit

Camera's: Sony FDR-AX100E, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14 pro, V17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Marten

Berichtdoor Marten » 09 sep 2019, 22:03

Ja, het is niet mijn probleem maar de jouwe en als jij het niet nodig vindt om uit te zoeken waar het aan ligt, is dat jouw zaak.
Voor zover ik het kan zien voldoet jouw computer precies aan de nodige systeemeisen voor Vegas 17 en kun je alleen jouw wat oudere Nvidia kaart niet voor het snelle renderen gebruiken, maar wel voor de rest.
Dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het aan de computer ligt, tenzij je verkeerde instellingen en verkeerde drivers overal voor gebruikt.
Het zij zo.........
Vriendel. groet
Marten

Camera: Pan.X900,GoPro7 Black
Desktop:mb Z390M, W10, i7 9700 4.7Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1660 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)
TV :LG 4K 55EG960V

buskees

Berichtdoor buskees » 10 sep 2019, 08:55

Marten, even een kleine uitleg..

Ik heb zelf dit probleem hier opgenoemd. Dit had ik beter niet kunnen doen. Ik heb momenteel eigenlijk andere dingen aan mijn kop die me opvreten.. Ik probeer hier mee te doen om wat afleiding te hebben en om op de hoogte te blijven van de ontwikkeling m.b.t. VPro17 omdat ik nou eenmaal daarin ook heb geïnvesteerd. Eigenlijk is het vooral afleiding. Dus ik had er niet over moeten beginnen, ik geef toe dat ik het nu niet zo goed aankan, en ja alles is mijn probleem.. En bij het ontbreken van dat dikke geldschip zou ik gerust wel willen dat mijn pc niet zo stom doet, maar zoals ik al liet doorschemeren, voor nu vind ik het even minder tot niet belangrijk vanwege andere ontwikkelingen. Mijn excuses voor het opnoemen en onder de aandacht brengen van dit "probleem", ik had het niet moeten doen.

Toch heb ik je via Wetransfer een paar bronbestanden aan je gestuurd en je kijkt maar wat je er mee doet. Het zal bij jou perfect werken, dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Mijn PC heeft de laatste drivers en BIOS update die er zijn voor alle hardware. Mijn NVidia kaart heeft de laatste WHQL game-ready drivers (drivers geoptimaliseerd voor video-edeting zijn er niet voor deze kaart), maar die kaart kan ik uitsluiten want die staat uit in Vegas 17 en doet niks aan rendering, Cuda is n.l. uitgesloten bij VPro17.. Instellingen voor VPro17 zijn standaard, met nu dan een paar tweaks door jullie aanbevolen. Meer kan ik er niet aan toevoegen. Doe je er niks mee, is dat begrijpelijk, dan wil ik je toch bedanken voor de energie die je er in stak, maar zoals ik al zei, ik vind het momenteel niet zo hectisch, ik heb momenteel veel belangrijker en rottiger dingen aan mijn kop..

Groetjes, Kees

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 10 sep 2019, 12:18

Beste Kees, we snappen dat je het afentoe moeilijk hebt, zowel mentaal als financieel. Aan het eerste kunnen wij hier niks voor je betekenen, aan het tweede weliswaar ook niet. Maar als de financien het niet toelaten snap ik niet helemaal waarom je telkens weer in VegasPro investeerd en niet bv in Vegas Movie Studio, vooral als ik ook zie wat je er feitelijk mee doet. Aan de uiteindelijke film kun je niet zien of die met Vpro of met VMS gemaakt is.
Verder zie ik hier vaker dat je vooroordelen hebt tov bepaalde dingen (bv cloud, Microsoft, software abonnement etc), het is natuurlijk jouw vrijheid om die (negatieve) mening te hebben. Maar langzaam gaat dat wel vervelen. Vooral omdat ik de indruk heb, dat je mening niet eens gebaseerd is op eigen ervaringen. Ikzelf probeer altijd verder te kijken dan mijn neus lang is, zo heb ik onlangs een abonnement genomen op Powerdirector 365 voor iets meer dan 4 Euro pm. Als ik dat vergelijk met het bedrag wat ik jaarlijks kwijt ben voor een VegasPro upgrade en ook zie welke mogelijkheden Powerdirector daarvoor biedt, dan weet ik niet of ik zelf nog lang met Vegas aan de gang blijf.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17/VegasMovieStudio16/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

buskees

Berichtdoor buskees » 10 sep 2019, 19:37

Beste Theo,

Ik ben vanaf Vegas 8 Pro "opgegroeid" met het programma. Wat een ieder vind moet ie zelf weten. Het is overigens ook mijn laatste investering in Vegas omdat het alles heeft wat ik wens en waar ik mee kan werken!

Vooroordelen hebben we allemaal. Eigen ervaringen zijn niet nodig voor een "vooroordeel", er is genoeg over te lezen en ik weiger doodgewoon in de vaart der volkeren mee te gaan en toe te geven aan wat "hot" is en voor velen "normaal" wordt beschouwd. En je doet het nu net voorkomen alsof ik daar constant op hamer, Ik heb niet meer dan een eigen mening. Gebaseerd op feiten of niet! Nee, ik ben niet zielig, heb het ook niet slecht maar wel wat lastig momenteel en moet wel op mijn tellen letten m.b.t. aanschaf van het e.e.a, en heb eigenlijk ook wat spijt van de upgrade naar V17. Maar dat heeft redenen waarvan ik niet van plan ben daarover uit te weiden.. Het is zoals je al zegt, Het kan met minder ook!! Helemaal mee eens. Ik heb sowieso al veel versies overgeslagen, maar telkens weer heb ik me toch laten verleiden tot aanschaf van iets wat ik misschien niet echt nodig heb, maar wel kon betalen, al dan niet door een "mazzeltje"... Kortom het was de laatste. Maar de rest van de rommel kon er nu wel af! Een dikke PC is iets wat wel even meer recourses vergt dan een upgrade naar V17 die zowat gratis was... (wat is gratis).Je hoeft niks uit te leggen, ik snap het gerust allemaal best, maar ik heb wel mijn eigen keuzes te maken en heb eigenlijk ook helemaal geen zin in deze uitleg en discussie. Daarom stop ik daar nu ook mee en zal zeker in dit draadje geen posts meer plaatsen... Er wordt teveel afgedwaald en dat is de bedoeling niet lijkt me!

Kees

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 10 sep 2019, 20:32

buskees schreef:V17 die zowat gratis was... (wat is gratis).

Een verkooptruc die inmiddels elk jaar uitgehaald wordt, koop de oude versie en krijg de nieuwe gratis erbij. Klinkt natuurlijk beter dan koop de nieuwe versie en krijg de oude gratis erbij, een versie waarmee je dan niks meer mee doet. In feite heb je gewoon de upgrade naar 17 gekocht en mocht je daarom eerst nog een paar weken met 16 spelen.
Verder waren mijn opmerkingen niet kwaad bedoeld, maar een constatering mijnerzijds.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17/VegasMovieStudio16/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

Terug naar “Vegas Pro”