Koptelefoon

Hier kunnen vragen gesteld worden m.b.t. audiobewerking, audiorecorders, microfoons, muziek etc.
johan D

Koptelefoon

Berichtdoor johan D » 23 jun 2015, 23:43

Ik heb Vegas Movie studio HD platinum 10 , op het programma lukt alles goed en zijn geen problemen op te merken
maar vanaf ik de film afgewerkt heb en af laat spelen heb ik enkel nog geluid op het linker oortje van de koptelefoon .
wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd ?

Mvg
johan

vegas_admin
Beheerder
Contacteer:

Re: Koptelefoon

Berichtdoor vegas_admin » 24 jun 2015, 13:28

De koptelefoon is wel op andere apparaten in stereo te beluisteren?
Met vriendelijke groet,

Aat

JaPi

Berichtdoor JaPi » 24 jun 2015, 13:52

Johan,

welkom op dit forum. Wat versta jij precies onder "afgewerkt"? Is dat als je klaar bent met monteren, of heb heb je ook gerenderd? Indien dat zo is, naar welk bestandstype, en met welke template is de render uitgevoerd? Als we dat weten kunnen we ook proberen uit te vinden waar je de mist in gaat. En naast de vraag die Aat al had gesteld heb ik ook nog een vraagje: heb je niet per ongeluk de "pan" slider naar links geduwd?
schermafdruk.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Jan

Camera: Canon HV20.
Desktop: HP Pavillion m9275 (Windows Vista 32-bits) met Vegas Pro v.9 en Vegas Movie Studio HD Platinum v.10.
Laptop: Acer Aspire (Windows 10 64-bits) met Vegas Pro v.12 en Moviestudio Platinum v.13

johan D

Berichtdoor johan D » 24 jun 2015, 14:48

danku japi

ik film vooral met GOPRO en heb al meerdere filmpjes gemonteerd en enkele staan op Youtube
maar bij het beluisteren via koptelefoon hoor je nu enkel geluid links wat bij de vorige filmpjes wel lukte
maar wat sony vegas betreft heb ik blijkbaar nog wat te leren , het woord renderen moest ik ff opzoeken :oops:
met afgewerkt bedoel ik inderdaad klaar met monteren :oops: even een scherm afdruk tonen

vegas_admin
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor vegas_admin » 24 jun 2015, 18:09

Je hebt de template-instelling voor de audio op 5.1 surround staan, terwijl je koptelefoon stereo is. Lijkt me niet de juiste instelling. Heb je in het verleden met dezelfde audio-instelling gerenderd?
Met vriendelijke groet,

Aat

JaPi

Berichtdoor JaPi » 24 jun 2015, 20:00

vegas_admin schreef:Je hebt de template-instelling voor de audio op 5.1 surround staan, terwijl je koptelefoon stereo is. Lijkt me niet de juiste instelling. Heb je in het verleden met dezelfde audio-instelling gerenderd?

Ik krijg deze instelling niet gereproduceerd. Via de knop Make Movie kan ik niet naar upload naar Youtube moet je inlogen om verder te kunnen, maar ik heb geen youtube-account. Als ik het via File > Render As .. probeer dan krijg ik geen 5.1 mogelijkheid. Jouw projectinstelling staat op stereo, dus waardie 5.1 audio vandaan komt snap ik niet helemaal. Wat me nog wel opvalt is dat één van je geluidssporen ge-mute staat. Is dat soms het geluidsdeel wat je mist? Want dat zou betekenen dat die surround instelling het spoor voice naar rechts, en het spoor music naar links stuurt, maar dat zou je zelf zo tijdens de montage aangegeven moeten hebben.
Naamloos-1.jpg
Met vriendelijke groet,
Jan

Camera: Canon HV20.
Desktop: HP Pavillion m9275 (Windows Vista 32-bits) met Vegas Pro v.9 en Vegas Movie Studio HD Platinum v.10.
Laptop: Acer Aspire (Windows 10 64-bits) met Vegas Pro v.12 en Moviestudio Platinum v.13

johan D

Berichtdoor johan D » 25 jun 2015, 14:57

Onder een andere instelling werkt de koptelefoon nu inderdaad links en rechts maar eerder werkte het wel op 5.1 surround
al moet ik hier wel aan toevoegen dat het dan wel op mijn laptop was . Ik dacht dat de kwaliteit daardoor verminderde .
Vermoedelijk zal het dan ook beter zijn via Sony Vegas meteen naar Youtube te sturen en zal de kwaliteit automatisch
aangepast worden . Onder Windows Media Video V11 zijn bij mij alle 5.1mogelijkheden japi
de voice mute staat ingedrukt omdat ik liefst de film laat spelen op de muziek maar vooral omdat
ik van plan ben hier een time laps van te maken
ik ben bezeten van het filmen en het bewerken maar heb echt nog veel te leren hier in :oops:
dank voor de vlugge reakties en hulp

Mvg
johan

Terug naar “Audio”