probleem met de opnames
probleem met de opnames
Hallo, Ik heb een probleem met opnemen van video en audio met mijn Canon legria HF S11 wie kan helpen? Mijn camera neemt goed op hij maakt blokken (scènes) aan van pakweg 3-4 minuten als ik deze blokken overhaal naar mijn pc dan mis ik een stukje geluid van ongeveer 1 sec aan het begin en einde van zo'n blok de video loopt wel door. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
De camera heeft een intern geheugen van 65 gig
De camera heeft een intern geheugen van 65 gig
Re: probleem met de opnames
Te weinig informatie. Welke Vegasversie, wat is het video formaat? Ik ken geen video formaat dat in 3 minuten blokken opneemt.
3POINT, Theo Houben
Recware: DJI Osmo Pocket/Mavic Mini, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909
Software: VPro365+Vegasaur, PD365, DR18
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108
Hoi Theo
Het maakt niet uit welke vegas versie maar heb 20, bij 17 had ik dit ook al. Ik werk met win11. De camera Canon Legria HF S11 neemt op in AVCHD maar ik haal de blokken beeld matriaal eerst de pc in via het meegegeven Pixela daarna voer ik ze pas in vegas of een ander programma ook hierin is dit probleem met de audio aanwezig.
Het maakt niet uit welke vegas versie maar heb 20, bij 17 had ik dit ook al. Ik werk met win11. De camera Canon Legria HF S11 neemt op in AVCHD maar ik haal de blokken beeld matriaal eerst de pc in via het meegegeven Pixela daarna voer ik ze pas in vegas of een ander programma ook hierin is dit probleem met de audio aanwezig.
AVCHD kan je gewoon met de windows explorer naar je PC overbrengen (kopieren). Kun je een klein voorbeeldipje met ons delen?
3POINT, Theo Houben
Hier zie je de geluid onderbreking op het einde van zo'n blok dit komt in alle blokken voor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit is de blokken opname wat ik al eerder schreef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Misschien een beetje laat.. Maar heb jij je SD kaartjes wel in NTFS geformatteerd staan? Je hebt het namelijk over "blokken". Het lijkt er dus op dat opnamen bij jou niet groter kunnen worden dan 4,37 Gb. Ik heb ooit zoiets gehad met mijn Panasonic camera. Tijdens het opnemen van langere shots heb je zo een limiet van 4,37 Gb te pakken die Fat32 geeft. Als je dan toch door filmt maakt je camera een specifiek einde aan de eerste opname en begint op een wel vreemde manier met een stukje van het einde daarvan aan de nieuwe opname. Als je eens goed gaat kijken zul je misschien merken dat het einde van de ene shot het begin van de volgende shot inhoudt. Mijn Panasonic programma voor importeren kon die shots dan aan elkaar plakken zonder dat je wat mist. Dat kan natuurlijk in Vegas ook maar dan met je wel precies uitvlooien waar de scheidslijn ligt. Je kunt dit voor de toekomst voorkomen door je kaartjes op NTFS te formatteren waar deze bestandsgrootte beperking niet voor geldt!
Let wel: deze tip is aan de hand van ervaring met mijn Panasonic SD800 gestaafd, dus dat kan met Canon wel weer anders zijn. Maar toch even proberen in Vegas het overlappunt zoeken van 2 op elkaar volgende opnamen! Dat zou het zomaar kunnen zijn..
Kees
Let wel: deze tip is aan de hand van ervaring met mijn Panasonic SD800 gestaafd, dus dat kan met Canon wel weer anders zijn. Maar toch even proberen in Vegas het overlappunt zoeken van 2 op elkaar volgende opnamen! Dat zou het zomaar kunnen zijn..
Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit
Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)
Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)
Hoi Kees bedankt voor je raectie.
Dit is precies mijn probleem.
Ik initialiseer mijn camera altijd in het menu van de camera want deze camera heeft een interne geheugen van 65 gig je kan het niet anders doen en wat hij daarin voor een formaat aan neemt weet ik niet.
Dit is precies mijn probleem.
Ik initialiseer mijn camera altijd in het menu van de camera want deze camera heeft een interne geheugen van 65 gig je kan het niet anders doen en wat hij daarin voor een formaat aan neemt weet ik niet.