Voukoder 7

Hier kun je terecht voor vragen over Plug-ins voor Vegas Pro
3POINT
Moderator

Re: Voukoder 7

Bericht door 3POINT »

buskees schreef:
06 jan 2021, 16:06
Kwaliteit van de renders zie ik verder geen verschil in en inderdaad geeft VOUK tesamen met XAVC-S (voor mij) de beste render resultaten. XAVC-S gebruik ik als intermediair omdat die volgens mij verliesvrijer is dan VOUK en is alleen als backup voor als ik nog eens iets moet wijzigen, maar geeft wel enorm grote bestanden!
Een downscale van een 2160p50 100 mbps bestandje van mijn Osmo naar 1080p50 geeft bij mij anders een iets (zichtbaar) beter resultaat met Voukoder standaardinstelling AVC dan met XAVC-S. Resultaat VK heeft bitrate van 40 mbps tov XAVC-S 62 mbps.
Een downscale van het originele Osmo bestandje rechtstreeks in Handbrake geeft een met VK vergelijkbaar resultaat met slechts 36 mbps.

Verder ben ik tot nu toe nog geen probleem tegengekomen door een Windows update maar dat kan er ook aan liggen omdat ik al een hele poos geen serieuze montage meer met Vegas gedaan heb.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VPro18+Vegasaur, VMSP17, PD365
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

buskees

Re: Voukoder 7

Bericht door buskees »

3POINT schreef:
06 jan 2021, 20:33

Een downscale van een 2160p50 100 mbps bestandje van mijn Osmo naar 1080p50 geeft bij mij anders een iets (zichtbaar) beter resultaat met Voukoder standaardinstelling AVC dan met XAVC-S. Resultaat VK heeft bitrate van 40 mbps tov XAVC-S 62 mbps.
Ik was even met andere, fysieke, "problemen" bezig waardoor mijn reactie wat later is geworden.. Gelukkig gaat het weer wat beter..

V.w.b. Theo, ik zal dit nog eens uitzoeken maar met de allereerste test met mijn Osmo had ik het idee dat XAVC-S een vergelijkbaar of ietsje betere conversie neerzette dan met Voukoder, maar ik zal dat toch nog een keer aan een nieuwe test onderwerpen. Puur voor het gevoel zou ik zeggen dat, vanwege de behoorlijk grotere bitrate dan bij Voukoder, in de basis XAVC-S de betere is, vooral ook omdat je toch wel te maken hebt met verliezen bij het her-coderen! Hoewel dat niet alles zegt, dat begrijp ik wel! Maar nogmaals, dat is een gevoel en ik moet dat eerst eens serieus gaan uitzoeken. Want als ik het resultaat van Voukoder als intermediair kan gebruiken, doe ik dat natuurlijk vanwege kleinere opslagruimte, veel liever. En het bespaart me ook een coderingsslag, dus tijd! Dat wordt dus vervolgd....

@ Marten: Deze tip (met duidelijke uitleg) neem ik zeker ter harte want ik heb het idee dat updates vaker roet in het eten gooien dan me lief is. De vorige build gaf bij mij eigenlijk geen afstortingen/crashes, terwijl dat nu (af en toe) wel het geval is. Niets waar ik me bij Vegas druk om maak, maar toch... In elk geval staat internet altijd uit op mijn video PC om diverse redenen. En ik heb daar nooit last van met Vegas. Alleen als Vegas vraagt om iets te moeten installeren (een codec b.v. o.i.d), dan gaat de adapter even aan. Maar behoefte voor internet en gemis daarvan op mijn video PC heb ik verder niet dus internet kan bij mij zeker geen bron van beïnvloeding vormen tijdens het editen!

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Plaats reactie