Prodad Mercalli 4

Hier kun je terecht voor vragen over Plug-ins voor Vegas Pro
3POINT
Moderator

Re: Prodad Mercalli 4

Berichtdoor 3POINT » 29 jan 2018, 06:40

Marten kun je de originele ongestabiliseerde footage hier plaatsen. Als ik jouw voorbeeld zie zou ik bijna zeggen dat je Mercalli4 en de Vegas interne stabilisatie met elkaar verwisseld hebt.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro16/VegasMovieStudio15/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 29 jan 2018, 10:48

Marten schreef:Jij zult natuurlijk wel weten wat ik fout doe, dus graag jouw visie op het volgende voorbeeldje dat is gemaakt met de standaard instellingen om een FHD 50 p vrijwel maximaal ingezoomd beeld van mijn Panasonic te stabiliseren.

Een volgens mij zeer waarschijnlijke mogelijke foutoorzaak zou kunnen zijn dat je Mercalli4 toepast op een event waarop ook al Vegas interne stabilisatie is toegepast. Dat gebeurt nml als je beide samen in een project toepast en daarbij de Vegas stabilisatie niet op een SUBCLIP maar rechtstreeks op de originele clip in de tijdlijn toepast. Dan heeft een eventuele kopie van die clip waar je dan daarna Mercalli4 op toepast, ook al de eigenschappen van de Vegas stabilisatie. Dat wrikt zich natuurlijk.
3POINT, Theo Houben

Marten

Berichtdoor Marten » 29 jan 2018, 11:21

Omdat ik het zelf ook al vreemd vond heb ik gisteren heel wat geëxperimenteerd en er gebeurden ook wat vreemde dingen op mijn laptop, waaronder dat de titel editor opeens niet meer normaal werkte en ik eerst een veg van het geheel moest nesten om die teksten op de juiste plaats te krijgen.
Weliswaar heb ik niks door elkaar heen gehaald maar was alles voor mij toch een reden om het vanmorgen bij een fris opgestarte laptop nog maar eens te doen.
Resultaat is niet hetzelfde als gisteren en daarom zal ik die bijlage ook wijzigen, maar ik zie toch ook nu niet een groot verschil in het voordeel van Mercalli 4. Ik zie wel dat er bij Vegas standaard iets meer wordt ingezoomd maar dat boeit me niet zoveel met dit soort beelden.
Verschil met gisteren is ook dat ik gisteren een geknipt event heb gestabiliseerd met beide en nu de hele clip, die ik ook even als link naar mijn dropbox zal plaatsen.
Link: https://www.dropbox.com/s/szu3dicwzfmor ... 0.MTS?dl=0
De grootste schokken tijdens de opname zijn overigens ontstaan om dat ik het zoomknopje van de camera even niet kon vinden in die storm waarin ik stond te filmen. :D
Vriendel. groet
Marten

Camera: Pan X900,GoProHero5
Desktop:AsRock Z270 Pro4, W10, i7 7700K 4.2Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1050 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)
TV :LG 4K 55EG960V

kees-duif
Contacteer:

Berichtdoor kees-duif » 29 jan 2018, 13:09

Mag ik dit draadje nog heel even terug kapen? Ik heb net de ProdadMercalli4 directories onder C:\Program Files\VEGAS\VEGAS Pro 14.0\OFX Video Plug-Ins gekopieerd naar C:\Program Files\VEGAS\VEGAS Pro 15.0\OFX Video Plug-Ins zodat ze ook zichtbaar zijn in VPro 15. Maar als ik zer wil activeern met de code die ik van Magix heb gekregen krijg ik een foutmelding: "ongeldige code". Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Of is dat een kwestie van contact opnemen met Prodad?
Groetjes
Kees van Duijvenbode
http://www.cvd-video.nl

2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4, DJI Phantom 3 en DJI Osmo
Sony VAIO PC met Windows 10
Sony VP15 Edit / DVDA 7

Marten

Berichtdoor Marten » 29 jan 2018, 13:31

Als je de Mercalli 4 plugin bedoelt die gekocht is bij Vegas 14 dan klopt dit wel.
De enige mogelijkheid om die plugin ook in 15 te krijgen betekent kopen, zoals ik ook moest om hem te gebruiken.
Ik denk dat de optie nog steeds wel op de Prodad website staat om tegen gereduceerde prijs (ca 100 euris) de Standalone te kopen die dan ook in alle nieuwste Vegas versies werkt.
Altans zo ging dat bij mij.
Over deze kwestie is heel veel te doen geweest op het Magix Vegas forum en toen volgde die gereduceerde aanbieding.

Update zie hier op hun website:

1.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vriendel. groet
Marten

Desktop:AsRock Z270 Pro4, W10, i7 7700K 4.2Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1050 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 31 jan 2018, 15:20

Al enkele dagen door griep geveld, daarom pas nu mijn stabilisatie resultaat.
Untitled-HB.mp4

Het stabilisatie resultaat oogt ongeveer gelijkwaardig in dit geval. Echter Mercalli4 heeft daarvoor minder hoeven in te zoomen, dus ook minder verlies van beeldscherpte. Mijn ervaring is nog steeds dat Mercalli4 in alle voorkomende stabilisatiegevallen altijd een beter resultaat oplevert dan de interne Vegas (Mercalli2).
Andere voordelen van Mercalli4 tov Vegas. Analyse gaat ongeveer dubbel zo snel. Kan als gewoon effect toegepast worden. Kan probleemloos 4k stabiliseren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3POINT, Theo Houben

Marten

Berichtdoor Marten » 31 jan 2018, 16:30

Zoals ik al vermeldde zie ik ook niet veel verschil behalve de fractie meer inzoomen van de standaard FX.
Maar omdat ik de eerste keer niet het hele event maar een geknipte versie gebruikte, zag ik daar wat ik al vermeldde.
Overigens wel mijn normale werkwijze om behoorlijk te knippen in bestanden en dan vind ik de workflow met de standaard misschien wel iets langer duren, maar niet echt een probleem of een belemmering.
Bovendien heb ik hier al eerder vermeld dat alles wat ik hier met het programma doe, vrijwel alleen afgespeeld gaat worden op mijn 4K Smart TV die een geweldige upscale functie heeft van FHD naar 4K, dat ik nog steeds niet verschil kan ontdekken tussen mijn 4K materiaal ook als 4K gerenderd of als gedownscalede FHD file video als mijn "simpele" FHD 50p gerenderde projecten.
Daarom ontgaat mij ook voorlopig de noodzaak van 4K materiaal en hoe dat ook gerenderd wordt.
En omdat mijn ogen ook niet beter worden maar alleen maar slechter doe ik aan dat gedownscale gedoe op het Magix Vegas forum niet mee.
Moet je overigens bij bv. een HDV project nog steeds de project eigenschappen steeds wijzigen bij gebruik van dat type interlaced materiaal?
Zo ja, dat zou mij dat bv. nog steeds behoorlijk storen en meer dan de normale workflow bij de Vegas standaard omdat ik voor 2 van mijn kinderen regelmatig dat soort projecten maak omdat de één mijn HDV camera heeft "ge-erft" en de ander toen maar één van mij heeft gekregen.
Vriendel. groet
Marten

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 31 jan 2018, 20:26

Marten schreef:Overigens wel mijn normale werkwijze om behoorlijk te knippen in bestanden en dan vind ik de workflow met de standaard misschien wel iets langer duren, maar niet echt een probleem of een belemmering.

Dat knippen is logisch, daarvan profiteert ook Mercalli4. Ook dan blijft de analyse snelheid dubbel zo snel. Ook hoef je met Mercalli4 niet iedere keer eerst een subclip aan te maken of via de toch al omslachtige manier als MediaFX toe te voegen. Als je ondanks de kwaliteits en snelheid voordelen van Mercalli 4, toch Vegas interne stabilisatie prefereert, dan vraag ik mij af waarom een upgrade van Mercalli 4 je 100€ waard was.

Om hier ook nog een discussie te gaan starten over upscalen en downscalen gaat me te ver. Voor mij heeft 4k filmen zonder 4kTV voorlopig de voorkeur. Die opnamen steken kwalitatief huizenhoog af bij de opnamen van mijn oude HCX909, op mijn gewone HDTV.

Wat betreft de HDV workflow, gewoon projectinstellingen eenmalig op progressief instellen, dat is alles.
3POINT, Theo Houben

Terug naar “Plug-ins”