Hoofdstukken of scene selektie van een hoofdfilm maken.

Gesloten
Marten

Hoofdstukken of scene selektie van een hoofdfilm maken.

Bericht door Marten »

Henk schreef:Of Marten moet de handdoek oppakken want ik mis één heel belangrijk onderdeel in de authoring (da's geen Nederlands) namelijk een film in hoofdstukken hakken en dan in een submenu indelen.
Omdat het naar mijn smaak niet hoort bij een basis uitleg voor de werking van een programma heb ik het niet in de basisinstructie van DVDA opgenomen, maar omdat ik de opmerking over dit gemis vaker tegenkom hier even een korte uitleg hoe je dit het beste en snelste in DVDA kunt maken.

I.

Wanneer je reeds in het montageprogramma VMS of VPro MARKERS (M) plaatst op de tijdlijn op de plaats waar een nieuw hoofdstuk moet beginnen, dan kun je deze razensnelle eerste optie in DVDA gebruiken.

1. Nadat je de betreffende film in een menu hebt geplaatst rechtsklikken op deze film in de boomstructuur of op het film icoontje in de grafische weergave.
2. Kiezen voor INSERT SCENE SELECTION MENU.
3. In het verschijnende schermpje de naam voor dat scene menu ingeven en het eerder gemaakte aantal hoofdstukken exact aangeven.
screenshot_03.jpg
4. Na voor OK gekozen te hebben wordt automatisch een extra menu knop naar dat scene menu gemaakt en in dat scene menu zijn de betreffende hoofdstukken gemaakt met hun thumbnails, die je evt. verder kunt aanpassen naar je eigen smaak zoals aangegeven in de video instructies deel 2 en 3.
3.jpg
II.

Heb je geen markers in je film gemaakt, dan kun je op de standaard wijze een submenu met hoofdstukken maken voor je schijf.

1. In het hoofdmenu via rechtsklik een submenu maken.
screenshot_05.jpg
2. In het submenu vanuit de explorer je (hoofd)film net zo vaak plaatsen als er hoofdstukken moeten komen.
5.jpg
3. Per hoofdstuk via in- en outpoints aangeven wat de hoofdstuklengte is.
Dat kan door op de in- of outknop te klikken als de aanwijzer op de juiste plaats staat of door de gele driehoekjes te verslepen.
6.jpg

Natuurlijk zijn ook allerlei tussenvormen mogelijk om zoiets te realiseren, bv. door in DVDA na het plaatsen van de hoofdfilm op een ingezoomde tijdlijn zelf nog markers te plaatsen, vervolgens deze opslaan, etc.
Zie plaatje met 1,2 en 3
6.jpg
Hierna verder gaan met I. 1b, 2, etc.

Succes er mee!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gesloten