Wist je dat...

Marten

Event met stilstaand beeld beïndigen

Bericht door Marten »

Methode 1: Aanwijzer op laatste frame zetten en een snapshot (laatste knop boven previewvenster) maken.
Dit snapshot verschijnt in Project Media en kun je daarna invoegen. Bij oudere versies eerst preview op Best/full zetten.

Methode 2: Eerst zorgen dat er in Options/Preferences/Video niet een vinkje staat bij "Enable looping on events by default".
Je kunt dan het event verlengen waarbij het laatste beeld wordt herhaald met de duur van je verlenging na de inkeping.
Wanneer dit laatste beeld niet het oorspronkelijke einde is van het event, maar ontstaan is door inkorten moet je eerst van het event een subclip maken via rechtsklik/Create subclip

VideoJo meldt nog een
Methode 3: Ik plaats meestal een speed envelope op de clip. Ik zet daar een paar knooppunten op en ik vertraag het eind tot 0%, zodat dit precies op het gevraagde beeld stil gaat staan.

Marten

DVD importeren

Bericht door Marten »

Wist je dat er naast het importeren van een DVD via File/Import/DVD Camcorder Disc nog een manier is, die sneller gaat en in sommige gevallen meer accuraat is.
Van dat niet-accuraat zijn heb ik zelf nog nooit iets gemerkt, maar het schijnt dat soms, als een film/hoofdstuk uit meerdere VOB's bestaat, er wel eens een hikje in de audio kan voorkomen bij de overgang van de ene naar de andere VOB.

Hoe?
1. Kopieer de DVD of alleen het VIDEO-TS bestand naar de harde schijf.
2. Importeer via Project Media de IFO files uit die VIDEO-TS map, behalve de eerste wanneer die niet gevolgd wordt door een VOB van enige grote, meestal is de eerste IFO van het menu en die hebben we niet nodig.
3. Import is mogelijk door in Project Media/Import Media te kiezen voor All Files(*.*)
4. Sleep het IFO bestand uit Project Media naar de tijdlijn en editten maar, eventuele hoofdstukmarkers in de video worden zelfs meegenomen als stippellijntjes.

Werkt zowel in Movie Studio als in Vegas Pro.
screenshot_04.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gesloten