Naar aanleiding van een vraag van Kees v. Duivenbode en eerdere vragen heb ik hier in het kort even geschetst hoe ik dat tracking eerder heb gedaan inclusief een voorbeeldje.
Daarbij gaf ik wat tutorials die ik ook gebruikt had, maar later besefte ik dat voor iemand die niet bekend is met Hitfilm die tutorials wel erg snel gaan, vooral wat betreft de interface en instellingen die gebruikt worden.
Omdat ik zelf ook wel nieuwsgierig was of de veel uitgebreidere versie 3, die geïntegreerd kan worden in Vegas Pro 13, dit nog steeds kan, heb ik het nog maar eens geprobeerd en daar gelijk wat screencaptures van gemaakt.
Van die screencaptures en het verhaal kan ik een videotutorial maken, maar omdat het nogal wat werk is ga ik dat niet zomaar doen en zeker niet als er geen belangstelling voor is.
Dus meld even of je nieuwsgierig en belangstellend ben en dan dan zal het wel geen week duren.
Hitfilm Express is gratis en kan gebruikt worden in en samen met Sony Vegas voor het maken van zeer veel effecten en andere bijzondere dingen.
Tracking (en andere effecten) met het gratis Hitfilm
Re: Tracking (en andere effecten) met het gratis Hitfilm
Dat zal ik met belangstelling volgen, want ik heb HitFilm 3 Express ook net gedownd.
Camera: Canon XA20
Software: Vegas Pro 13.0, Movie Studio Planinum 16.0
Moderboard: S1150-Z97-D3H; i7
W10 Home, 8GB RAM
Software: Vegas Pro 13.0, Movie Studio Planinum 16.0
Moderboard: S1150-Z97-D3H; i7
W10 Home, 8GB RAM
Ook ik heb daar wel belangstelling voor Marten. Ik heb Hitfilm down geload en geïnstalleerd en snel even bij de extra Video FX'en gekeken die dat oplevert maar zag zo gauw geen effect toegevoegd waarmee ik een blur aan een bewegend hoofd kan koppelen.
Groetjes
Kees van Duijvenbode
2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4 en DJI Osmo
Zelfbouw PC met AMD Ryzen 5 2600 Six-Core Processor, 16 GB geheugen en draaiend onder Windows 11
Magix VP19 / DVDA 7
Kees van Duijvenbode
Zelfbouw PC met AMD Ryzen 5 2600 Six-Core Processor, 16 GB geheugen en draaiend onder Windows 11
Magix VP19 / DVDA 7
FX Distort/Whitness Protection
OK. Dus het werkt vanuit de interface van Hitfilm zelf. Ik dacht het vanuit Vegas te kunnen doen. Ik ga nog eens verder kijken. Bedankt.
Groetjes
Kees van Duijvenbode
Magix VP19 / DVDA 7
Kees van Duijvenbode
Magix VP19 / DVDA 7
Ja, binnen Vegas maak je een uitstapje naar Hitfilm en na beïndigen van Hitfilm heb je het resultaat als take in Vegas waar je evt. via T kunt switchen.