Flowframes

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
buskees

Flowframes

Bericht door buskees »

Theo,

In het hoofdstuk "hulpprogramma's"zag ik je tip m.b.t. "flowframes". Ik kon daar niet reageren dus doe ik dat maar hier. Momenteel film ik maar weinig en zelfs het editen is, ondanks mijn pensioen, nu even in pauze beland! Maar toen ik die tip las had ik zo'n "eureka" moment. Van mijn Sony, die in 4K geen 50P ondersteunt, heb ik nog het nodige aan footage liggen in 25P/4K waarbij ik ook niet de gouden regel m.b.t. sluitersnelheid en framerate aanhield. Later ben ik de camera ook weer gaan gebruiken in HD omdat die daarmee wel de mogelijkheid tot 50P heeft. Ondanks dat de DJI pocket wel de mogelijkheid heeft tot filmen in 4K met 50P, gebruik ik nog steeds veel liever mijn Sony in de meeste gevallen, maar beperk me vrijwel altijd tot HD opnamen omdat telkens alles in 4K handmatig instellen niet altijd even wenselijk en ook mogelijk is. Dit gratis programmaatje biedt de mogelijkheid om dus 25P/4K zodanig te te laten interpoleren dat je vrijwel schokloos en eigenlijk zonder zichtbaar verlies je opgenomen 4K kan handhaven!! Ik heb de verschillen in je voorbeelden bekeken en ik ben serieus overtuigd! Het zal wellicht even duren voor ik ermee bezig ga, maar wilde je voor de tip toch even bedanken!! Het is voor mij eentje van "goud"! :UP

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Plaats reactie