Ik dat allemaal overgeslagen omdat ik alleen maar de studio versie gebruikte.
Da's begrijpelijk Wally want als je Vpro niet had kon je er niks mee, nu wel! En ik persoonlijk ben zeer gecharmeerd van deze codec.. Kleinere uitvoerbestanden (mp4) maar beslist betere kwaliteit dan de meeste gebruikelijke codecs!! Je krijgt er geen spijt van!!
Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit
Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)
Ik heb gisteren de upgrade naar Movie Studio 18 gekocht; niet duur maar va dichterbij bekeken is alles wel anders. Ik overweeg nochtans om er mee door te gaan. Ik kan natuurlijk nog altijd terugvallen op de VMS 16 platinum die ik nog heb. Maar in het eerste geval - ik stap over naar Magix - zal ik dan op dit forum nog terecht kunnen voor eventuele problemen? Of is dit uitgesloten? Het is namelijk zo dat de tutorials voor MS 18 blijkbaar nogal beperkt zijn en ik vrees dat ik snel problemen zal tegenkomen.
Groetjes, Herman.
Camera : Sony DCR-SR57
PC : SOCKET 1155 GA-P61-USB3-B3, i7-2600, 8 GB RAM, HDD 1 TB 7200 rpm SATA2, Asus ENGT440/DI/1GD5 Geforce GT 440 (1 GB GDDR5), VMS 11 Platinum
Laptop : HP Pavilion 17-e195sb Intel Core i7-3632QM, 8 GB DDR3, 750 GB, Radeon8670M 1 GB
Dit is een Vegas en geen Magix forum. En aangezien MS18 geen Vegas is betwijfel ik het of er nog veel mensen hier met je mee zullen gaan.. Ik denk wel dat er hier mensen zitten die je met van alles willen helpen, maar kijk niet gek op als men er niet meer mee bezig is en je geen antwoorden op kan geven. Het is tenslotte een eigen "twist" van Magix om MS te laten voortleven.. Ik persoonlijk vind het jammer en raar dat Magix MS18 zo blijft noemen omdat je denkt dat het een vervolg is op MS17.. Dus niet!
Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit
Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)
ik stap over naar Magix - zal ik dan op dit forum nog terecht kunnen voor eventuele problemen? Of is dit uitgesloten?
Helaas pindakaas, op dit forum kun je slechts terecht met vragen mbt tot Vegas Movie Studio, voor Magix Movie Studio kun je waarschijnlijk hier terecht: https://www.magix.info/nl/news-forum/
Ik heb gisteren een herroeping gedaan van mijn Magix aankoop. Ik wil er niet mee doorgaan, zelfs niet als ik niets meer hoor van Magix. Je kunt je niet voorstellen wat een problemen ik al heb gehad sinds de installatie van de Magix MS18 naast mijn vroegere VMS 16 platinum die ik gelukkig nog niet verwijderd heb maar die duidelijk niet compatibel is met de Magix versie. Ik zou VMS 16 moeten verwijderen maar dat doe ik zeker niet!!! Schande, o schande!
Camera : Sony DCR-SR57
PC : SOCKET 1155 GA-P61-USB3-B3, i7-2600, 8 GB RAM, HDD 1 TB 7200 rpm SATA2, Asus ENGT440/DI/1GD5 Geforce GT 440 (1 GB GDDR5), VMS 11 Platinum
Laptop : HP Pavilion 17-e195sb Intel Core i7-3632QM, 8 GB DDR3, 750 GB, Radeon8670M 1 GB
Je kunt je niet voorstellen wat een problemen ik al heb gehad sinds de installatie van de Magix MS18 naast mijn vroegere VMS 16 platinum die ik gelukkig nog niet verwijderd heb
In feite moet de installatie van MS18 niet veel te maken hebben met "compatibiliteit" m.b.t. VMS16.. Het zijn twee verschillende programma's die in eigen mappen geïnstalleerd worden lijkt me. Het geeft ook nog maar eens aan dat hoogstwaarschijnlijk MS18 ook niets te maken heeft met VMS en is waarschijnlijk ontwikkeld door een heel ander team. Ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt, je zou altijd nog VPro kunnen overwegen waarop je vanuit VMS meestal wel voor een redelijk bedrag kan overstappen. Het is zeker een stuk duurder als VMS, maar VPro is in grote lijnen hetzelfde en ook erg stabiel en met meer mogelijkheden dan VMS. Natuurlijk kan je ook met VMS16 blijven werken, daar is ook niks mis mee!!
Kees