Vpro18 Update 4 Build 482

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
buskees

Re: Vpro18 Update 4 Build 482

Bericht door buskees »

3POINT schreef:
03 apr 2021, 23:31
De DJI moet je eerst in de Pro mode zetten, daarna kun je in de Pro mode kiezen voor D-Clike color. Daar kun je ook nog andere instellingen wijzigen bv belichtingscorrectie, witbalans, sluitertijd etc.
Duurde even voor ik erachter was dat de telefoon er op aangesloten moest zijn.. Vraag me alleen af als je pro hebt ingesteld, of dat ook zo blijft als de telefoon er niet aan hangt... Maar dat ga ik morgen nog wel uitvlooien. Nog een hele studie voor zo'n oud geval als ik die niet bepaald autodidactisch is ingesteld met zulk spul.. Bedankt in elk geval voor je reactie hierover!!

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Daar hoeft de telefoon dus NIET voor aangesloten te zijn.
In de PRO mode zetten:
Van boven naar beneden over display wissen. Tandwiel verschijnt. Naar links wissen tot letters PRO verschijnen. Letters PRO aanstippen. Van beneden naar boven wissen. Display verschijnt weer. In de linker bovenhoek van display staat nu geel omrand PRO en 0,0 (belichtingscompensatie).
D-Clike activeren:
Links boven in het display het geel omrande PRO aanstippen. Het PRO menu verschijnt.
Links boven staat nu normal color, na aanstippen verandert dat in D-Clike color.
Van beneden naar boven wissen, (of de rechter toets een keer indrukken) en Display verschijnt weer.
Voor terug in normal color, laaste handelingen herhalen.
.
Wat ik niet weet is of ingestelde D-Clike color behouden blijft als je de PRO mode uitschakelt.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket/Mavic Mini, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909
Software: VPro365+Vegasaur, PD365, DR18
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

buskees

Bericht door buskees »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.. Ik kon het écht niet vinden, maar het schermpje is ook zo klein en toegegeven, ik ben geen "handige" in die kleine nieuw gadgets.. Maar dit heb ik wel even opgeslagen want ook kan ik dit nergens vinden in de manual. Ik heb er even testjes mee gedaan maar vind het voorlopig nog niet erg hoopgevend. Als ik SeMW toepas op een opname (Pro-D.Cinelike) die ik hier in de hobbyruimte maakte krijg ik idiote "springers" in kleur en helderheid. En je mag aannemen dat het met "brightness only" gedaan is. Wellicht zal het niet representatief zijn, maar vond het toch een "vreemde gewaarwording"..

Overigens zijn we hier nu wel heel erg off-topic, dus misschien kan dit beter verplaatst worden?? In elk geval bedankt voor je moeite en tips, ik ben er weer blij mee!!

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Plaats reactie