Tascam DR-05 PCM recorder

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
micky
Moderator

Tascam DR-05 PCM recorder

Bericht door micky »

Na mijn laatste "opdracht" kwam ik erachter dat het geluid niet altijd optimaal was. Of ik stond veel te ver van het subject af of er waren teveel storings geluiden. Aangezien ik al drie microfoons heb , een Lavalier, een Rode SVM en een AKG reporter microfoon was de aanschaf van nog een microfoon wel iets te veel van het goede. In mijn zoektocht kwam ik deze Recorder van Tascam tegen waarbij het zowel zelfstandig als met de eerder genoemde mircrofoons kan opnemen in MP3 of WAV formaat. Ik was aangenaam verrast van de mogelijkheden bv een extra microfoon plaatsen bij een spreker en vervolgens later in het event toevoegen van het geluid in Vegas. Syncroniseren van het geluid kan door bij de opnames van beiden (camera en Tascam) een aantal keren in de handen te klappen, zo heb je een mooi referentie punt om te synchroniseren. Tascam met koffertje voor de prijs van 99 euro. PS ik had de recorder met een SmallRig op de poot van de standaard gemonteerd

https://youtu.be/Cuk9hxi2sI0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vegas Pro 20, Vegas Pro 365.

PC 1: i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
PC 2: AMD Ryzen 9 5900X, 64 GB, RTX 3080, Windows 10.
Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket, DJI Osmo Action 3.

Plaats reactie