Hoi Theo,3POINT schreef: ↑12 nov 2022, 08:53Mijn ervaring met "nieuwe features" van Vegas is dat deze altijd behoorlijk moeten "rijpen" voordat je ze echt kunt gebruiken.
De voorbeelden op het engelse forum, daar heb ik zo mijn twijfels over, vooral die van Musicvid. Met mijn DV materiaal lukt het in iedergeval niet om daar een zienswaardige en tijdslonende verbetering in te krijgen.
Ik heb ook eens een tijdje met Topaz geexperimenteerd, dat werkt iets beter maar het resultaat ziet er ook niet altijd realistisch uit.
Ik zeg maar altijd: van "shit" kun je geen goud maken, hooguit goudkleurige "shit".
ik had dit bericht nog over het hoofd gezien. Ik denk dat je gelijk hebt.
Wat dat 'rijpen' betreft: zowel bij de gebruiker als bij de ontwikkelaar. Het moet in je systeem gaan zitten om er makkelijk mee te werken, maar de ontwikkelaars hebben er ook nog een heleboel aan te sleutelen. Wat dat betreft is ieder jaar een nieuwe versie eigenlijk niet goed. Niet genoeg tijd om de nieuwe features eerst goed te testen en dan moeten ze al weer in de nieuwe versie.
Daarom heb ik nog lang doorgewerkt met 17. Ik ben niet zo heel gevoelig voor "nieuw! nu nog beter", maar er nu dus toch voor gevallen.
In ieder geval ben ik nu wel weer een jaartje up to date.
Ik had daar overigens nooit zo bij stilgestaan dat er misschien mensen zijn die op zo'n forum hun resultaten mooier voor kunnen doen dan ze misschien zijn. Beetje dom