VegasPro 20 build 214 beschikbaar

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
Frank i

Re: VegasPro 20 build 214 beschikbaar

Bericht door Frank i »

3POINT schreef:
12 nov 2022, 08:53
Mijn ervaring met "nieuwe features" van Vegas is dat deze altijd behoorlijk moeten "rijpen" voordat je ze echt kunt gebruiken.
De voorbeelden op het engelse forum, daar heb ik zo mijn twijfels over, vooral die van Musicvid. Met mijn DV materiaal lukt het in iedergeval niet om daar een zienswaardige en tijdslonende verbetering in te krijgen.
Ik heb ook eens een tijdje met Topaz geexperimenteerd, dat werkt iets beter maar het resultaat ziet er ook niet altijd realistisch uit.
Ik zeg maar altijd: van "shit" kun je geen goud maken, hooguit goudkleurige "shit".
Hoi Theo,
ik had dit bericht nog over het hoofd gezien. Ik denk dat je gelijk hebt.
Wat dat 'rijpen' betreft: zowel bij de gebruiker als bij de ontwikkelaar. Het moet in je systeem gaan zitten om er makkelijk mee te werken, maar de ontwikkelaars hebben er ook nog een heleboel aan te sleutelen. Wat dat betreft is ieder jaar een nieuwe versie eigenlijk niet goed. Niet genoeg tijd om de nieuwe features eerst goed te testen en dan moeten ze al weer in de nieuwe versie.
Daarom heb ik nog lang doorgewerkt met 17. Ik ben niet zo heel gevoelig voor "nieuw! nu nog beter", maar er nu dus toch voor gevallen.
In ieder geval ben ik nu wel weer een jaartje up to date.

Ik had daar overigens nooit zo bij stilgestaan dat er misschien mensen zijn die op zo'n forum hun resultaten mooier voor kunnen doen dan ze misschien zijn. Beetje dom ;)

buskees

Bericht door buskees »

Frank i schreef:
13 nov 2022, 08:38
In ieder geval ben ik nu wel weer een jaartje up to date.
En dat is nu precies waarom ik deze upgrade niet neem Frank. Het gaat mij echt niet om het up-to-date zijn maar of er een feature is bijgekomen die me interessant lijkt. En men lijkt nu de focus meer gelegd te hebben op het abonnement m.b.t. features dan de koopversie, dus ik vermoed dat V18 mijn laatste zal zijn. Toegegeven, toen ik 18 installeerde merkte ik wel dat er toch wel wat leuke/handige cosmetische veranderingen/aanvullingen toegepast werden. Maar zowel V17 als V18 zijn voor mij meer dan toereikend en ook al is 79 euro geen dikke prijs voor een upgrade, ik blijf het weggegooid geld vinden als eerdere versies ruimschoots voldoen en je er eigenlijk niks mee opschiet!

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Een abo heeft ook zo zijn voordelen tov een jaarlijkse update. Naast de "extra" features, geen gedoe meer met verschillende Vegasversies (die je daarna toch nooit meer gebruikt) op je PC. Alleen nog maar een Vegasversie (Vegas365) die altijd "uptodate" is. (Het is vergelijkbaar als met het "leasen" of kopen van een auto, met het verschil dat je de oude gekochte auto nooit wegdoet). De kosten van een abo zijn vergelijkbaar met het jaarlijks kopen van een upgrade. Het kosten/baten plaatje is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je Vegas gebruikt, gebruik je Vegas dagelijks of slechts een keer per jaar om een vakantiefilmpje te monteren. Dan kun je je ook afvragen of dat perse met Vegas moet.
Daarnaast is het volgens mij ook niet mogelijk om van Vegas365 illegale versies te downloaden dit in tegenstelling tot de koopversies. Dus ik begrijp wel dat ze je liever een abo verkopen om zo vaste inkomsten en het voortbestaan van Vegas te verzekeren.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket/Mavic Mini, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909
Software: VPro365+Vegasaur, PD365, DR18
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

buskees

Bericht door buskees »

Ik begrijp dat uiteraard ook Theo. Ook al gebruik ik Vegas best frequent, ik ben nog steeds zéér tevreden over mijn laatste 2 versies (17 en 18). En ook al denk ik dat je gelijk hebt m.b.t. met alles "up-to-date", is een abbo voor mij geen optie!. Als de updates ook in V20 (koop) hadden gezeten, had ik wellicht misschien nog wel geupgraded naar V20Pro! Zeker voor die prijs...

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Plaats reactie