Update VPro16 build 307

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
3POINT
Moderator

Update VPro16 build 307

Berichtdoor 3POINT » 29 okt 2018, 11:15

Vandaag officieel door Magix vrijgegeven, update voor VPro16 build 307.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro16/VegasMovieStudio15/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

Marten

Re: Update VPro16 build 307

Berichtdoor Marten » 29 okt 2018, 11:45

Met deze nieuwe functies
    • Het storyboard van de hoofdtijdlijn reageert niet meer automatisch op wijzigingen op de tijdlijn. Een knop Storyboard vernieuwen is toegevoegd boven het venster Project Media bij het bekijken van een storyboard waarmee u het storyboard handmatig aan de tijdlijn kunt koppelen
    • Een rode waarschuwingsbalk boven het storyboard voor de hoofdtijdlijn waarschuwt de gebruiker wanneer het storyboard niet synchroon loopt met de projecttijdlijn en handmatig moet worden bijgewerkt
    • Een dialoogvenster waarschuwt de gebruiker dat het storyboard van de hoofdtijdlijn niet kan worden gewijzigd voordat het wordt bijgewerkt om te synchroniseren met de hoofdtijdlijn
    • Een rode waarschuwingsbalk aan de rand van miniaturen van storyboards geeft aan wanneer de tijdlijngebeurtenis (event) langer is dan de media die het bevat
    • U kunt nu in / uit punten in het storyboard instellen voor audio-bestanden alleen
    • U kunt nu in / uit punten in het storyboard instellen voor stilstaande afbeeldingsbestanden
    • Het storyboard herkent nu op de juiste manier L en J knipt en ordent zichzelf naar behoren
    • Ondersteuning toegevoegd voor tijdgerekte / gecomprimeerde gebeurtenissen zweven scrub in en uit punt trimmen en storyboard verversen
    • Met een nieuwe OFX-plug-in kunt u videostabilisatie toevoegen aan 360 ° -video
    • U kunt nu elke voorinstelling van de titels en de tekstmediagenerator instellen als de standaard voor het invoegen van ondertitels uit bestanden en het invoegen van ondertiteling van regio's
    • U kunt nu ondertitels maken door SRT-bestanden te importeren met de functie Ondertitels invoegen uit bestanden
    • Videoscopes kunnen nu worden ingesteld om de NITS-schaal voor HDR-werk weer te geven, inclusief voor 8-bits projecten
    • VEGAS waarschuwt je nu als er geen track is ingeschakeld voor opname wanneer je begint met opnemen en je in staat stelt om aan te geven op welke bestaande track of tracks je wilt opnemen, of om een nieuwe track te maken en op die track op te nemen
    • Het vervangen van media in de tijdlijn van het Main Storyboard werkt nu de projecttijdlijn bij
    • De gebruiker kan nu een andere video-gebeurtenis "vastpinnen" aan een motion-tracked evenement
    • Aangepaste framesnelheden kunnen nu worden ingesteld bij codering met behulp van AMD- en VCE-rendersjablonen in de indelingen MAGIX AVC / HEVC
Vriendel. groet
Marten

Camera: Pan X900,GoProHero5
Desktop:AsRock Z270 Pro4, W10, i7 7700K 4.2Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1050 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)
TV :LG 4K 55EG960V

Marten

Berichtdoor Marten » 29 okt 2018, 11:56

En met deze bugfixes
    • Tijdlijnproblemen veroorzaakt door het automatisch bijwerken van het storyboard van de hoofdtijdlijn tijdens een tijdlijnbewerking zijn opgelost
    • De Neat Video (en andere tijdelijke effecten) werken nu correct wanneer ze vóór Pan / Crop in een event-FX-keten worden geplaatst
    • MTS-bestanden worden nu correct gerenderd bij 25p of lagere framerates
    • De Internet HD 720p 29.97 fps (AMD VCE) -sjabloon levert nu de juiste framerate op
    • Bij het herschikken van items in het storyboard worden media-in- en uitpunten niet meer gereset
    • Audio opgenomen met Quicktime op een Macbook Air wordt niet langer beschadigd door so4compoundplug
    • De zoomparameter van het stabilisatietool blijft nu goed doorgaan met project opslaan, sluiten en opnieuw laden
    • Het dialoogvenster Render As wordt niet langer verborgen van het scherm in een opstelling met een dubbele monitor, waardoor het lijkt alsof de VEGAS bevriest
    • Media in- en uitpunten worden nu goed gerespecteerd wanneer een niet-gekoppelde storyboard-bak aan de tijdlijn wordt toegevoegd
    • De handeling Ondertitelingen uit bestand invoegen herkent nu correct komma's in de ondertiteltekst
    • De bewerking Toevoegen aan project-beeldsnelheid werkt nu correct wanneer de media-framesnelheid niet overeenkomt met de projectframesnelheid
    • Het contextmenu van de audiometer wordt correct weergegeven zoals verwacht
    • De plug-in Scene Rotation is geoptimaliseerd en zou niet langer incidentele crashes moeten veroorzaken bij het opstarten
    • De AutoSave-functie activeert niet langer het aanmaken van een ongewenst dubbel storyboard dat in sommige gevallen zou kunnen voorkomen
    • De crash is opgelost bij het gebruik van videostabilisatie en bewegingsregistratie met een AMD Phenom II-kaart
    • Door te dubbelklikken op de aangepaste tabbladparameters voor Kleurcorrectie worden de parameters nu correct ingesteld op hun standaardwaarden
    • Bij het overschrijven van bestanden bij het renderen met AMD VCE-sjablonen wordt de bestandsgrootte nu correct gerapporteerd
    • Het verwijderen van plaatsvervangende storyboards veroorzaakt niet langer crashes zoals in bepaalde gevallen
    • Als u een gegenereerde tijdelijke aanduiding vervangt door een clip, loopt de toepassing niet lang vast, zoals in bepaalde scenario's het geval was
    • Bewegende media verplaatsen in het storyboard volgt nu het verwachte gedrag
    • Externe preview werkt nu correct via Decklink-kaarten in 32-bit-projecten
    • Op zichzelf staande preview en capture DeckLink-kaarten, zoals DeckLink Mini Monitor of Mini Recorder, worden nu goed ondersteund
    • Vaste potentiële inconsistenties veroorzaakt door het vervangen van een gegenereerde tijdelijke aanduiding door een videoclip
    • Als u een gegenereerde mediaminiatuur naar het einde van het storyboard verplaatst, wordt niet langer een ongewenste dubbele miniatuur weergegeven
    • Sync Cursor naar Media Timeline werkt opnieuw goed wanneer de gebruiker op een keyframe klikt in het gedeelte FX automation
    • Ongewenste extra gegenereerde media-miniaturen worden niet langer in het storyboard gemaakt wanneer de volgorde van miniaturen wordt gewijzigd
    • Het importeren van opslaglocaties van het ene project naar het andere veroorzaakt niet langer een crash
    • Het importeren van media van het ene project naar het andere werkt nu naar behoren
    • De BattleCompVintage VST en andere plug-ins werken nu correct
    • 32-bits projecten die in oudere versies van VEGAS zijn gemaakt, worden nu correct geopend als 32-bits in VEGAS Pro 16
    • Het slepen van een media-generator naar het storyboard van de hoofdtijdlijn veroorzaakt niet langer een crash
    • De renderbestemmingsmap wordt nu gebruikt voor het tijdelijk maken van bestanden tijdens het renderproces om te voorkomen dat de C: schijf van de gebruiker onbedoeld wordt opgevuld
    • Bepaalde specifieke MOV-bestanden veroorzaken niet langer een crash wanneer de stabilisatie wordt toegepast,
    • Door presets te schakelen, wordt de stabilisatie in ieder geval niet meer uitgeschakeld
    • Event Pan / Crop-animatie werkt nu correct op evenementen met stilstaande beelden
    • Kleur samplers in de Parameters en Custom tabs van de OFX plugin van Color Corrector zijn nu correct en consistent
    • Stabilisatie van videoclips die zoomlenzen bevatten, werkt nu correct
    • De Auto Zoom-optie werkt nu nauwkeuriger om zwarte randen te elimineren
    • Rechts Alt + z en Shift + Right Alt + z geven nu op de juiste manier gebruikers van de Pools gelokaliseerde versie ż en Ż
    • Het gedrag van het kleurcurve-kanaal is verbeterd, zodat het wijzigen van het kanaal op een kanaal alleen dat ene en geen andere wijzigt, en nieuwe curven worden altijd toegevoegd met de standaardinstellingen in plaats van de instellingen van de vorige curve die zijn gebruikt
    • Alle bestanden behouden nu Markers & Regions in Trimmer
Vriendel. groet
Marten

Desktop:AsRock Z270 Pro4, W10, i7 7700K 4.2Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1050 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)

kees-duif
Contacteer:

Berichtdoor kees-duif » 29 okt 2018, 13:33

Is er ook een directe link voor de download?
Groetjes
Kees van Duijvenbode
http://www.cvd-video.nl

2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4, DJI Phantom 3 en DJI Osmo
Sony VAIO PC met Windows 10
Sony VP15 Edit / DVDA 7

Marten

Berichtdoor Marten » 29 okt 2018, 13:47

Je bedoeld deze?
Vriendel. groet
Marten

kees-duif
Contacteer:

Berichtdoor kees-duif » 30 okt 2018, 13:15

Thanks. Kon'em zo gauw niet vinden.
Groetjes
Kees van Duijvenbode
http://www.cvd-video.nl

2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4, DJI Phantom 3 en DJI Osmo
Sony VAIO PC met Windows 10
Sony VP15 Edit / DVDA 7

Marten

Berichtdoor Marten » 16 dec 2018, 18:29

Heb gelukkig eerst alleen deze update op mijn laptop geïnstalleerd en mijn desktop waarop ik serieuze dingen doe laten rusten wat dit betreft.
Na een tijd lang steeds vaker het programma zien bevriezen ( vegas reageert niet) en elke keer beëindigen en weer opnieuw opstarten wat ik niet op de desktop had ben ik inmiddels op de laptop teruggegaan naar build 261 en zie dezelfde problemen met dezelfde handelingen die in 307 nog tot "niet reageren" leidden voorlopig niet meer. Even verder afwachten maar voorlopig blijf ik toch maar bij 216 waaraan ik niks gemist heb.
Ben ik de enige of zou het aan de laptop liggen waarop ik nogal veel experimenteer met ook oudere Vegas programma's.
Vriendel. groet
Marten

micky
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor micky » 17 dec 2018, 07:04

Marten schreef:Heb gelukkig eerst alleen deze update op mijn laptop geïnstalleerd en mijn desktop waarop ik serieuze dingen doe laten rusten wat dit betreft.
Na een tijd lang steeds vaker het programma zien bevriezen ( vegas reageert niet) en elke keer beëindigen en weer opnieuw opstarten wat ik niet op de desktop had ben ik inmiddels op de laptop teruggegaan naar build 261 en zie dezelfde problemen met dezelfde handelingen die in 307 nog tot "niet reageren" leidden voorlopig niet meer. Even verder afwachten maar voorlopig blijf ik toch maar bij 216 waaraan ik niks gemist heb.
Ben ik de enige of zou het aan de laptop liggen waarop ik nogal veel experimenteer met ook oudere Vegas programma's.

Marten ik ga dat vanavond testen. Gisteren ook tot drie maal toe een Freeze beeld gehad met de zelfde melding "Vegas reageert niet meer" het kwam steeds tot stand als een filmpje uit een bepaalde map naar het event sleepte. Bij filmpjes uit een andere map dit Vegas dat niet. Echter vanmorgen wederom de zelfde werk methode als gisteren getest en .........vandaag ging het wel goed :roll:
Sony Movie Studio 13 Vegas Pro 13 Vegas Pro 14 Suite Vegas Pro 15, Vegas Pro 16.
i7 4970K, 16GB, GTX970 4GB, windows 10 + i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.

Marten

Berichtdoor Marten » 20 dec 2018, 14:03

Marten schreef:Heb gelukkig eerst alleen deze update op mijn laptop geïnstalleerd en mijn desktop waarop ik serieuze dingen doe laten rusten wat dit betreft.

Met de nieuwe build 352 die vandaag is uitgebracht heb ik al heel veel weer getest en nieuwe functies uitgeprobeerd bv. de bijgewerkte Video Stabilizer en tot nu toe geen hikje of i.d kunnen zien.
Na de eerste start die altijd wat langer duurt, start hij ook vrij snel op in minder dan 10 sec. dus voorlopig lijk ik ook helemaal uptodate met deze laatste build.
Vriendel. groet
Marten

micky
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor micky » 20 dec 2018, 15:11

thx voor de tip Marten je was er weer snel bij. :clapping
Sony Movie Studio 13 Vegas Pro 13 Vegas Pro 14 Suite Vegas Pro 15, Vegas Pro 16.
i7 4970K, 16GB, GTX970 4GB, windows 10 + i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.

Terug naar “Hardware en nieuwtjes”