Ongewenste reclame popups

Hier kun je alle vragen over Vegas Movie Studio kwijt
Plaats reactie
Kameraad

Ongewenste reclame popups

Bericht door Kameraad »

Hallo iedereen,

Ik heb destijds Magix Music geinstalleerd. Omdat ik in het pakket (vooralsnog) geen heil zag, heb ik het verwijderd van mijn systeem (via Programs and Feautures). Helaas krijg ik bij het opstarten van het systeem nu regelmatig in de rechterbenedenhoek van mijn scherm een popup met daarin reclame met als tekst "Exclusive Music Maker Offer". Daar ik al aangaf door het te verwijderen dat ik er geen interesse in heb, valt het me tegen dat Magix alsnog zo volhoudens is (tot zelfs irritant) om mijn systeem te vervuilen met deze onzin reclame.

Vraag is simpel: Hoe haal en verwijder ik dezeongewenste reclame van mijn systeem van Magix? Geen tjdelijke oplossing dus al adblocker of poupblockers, want dan is die rommel nog niet verdwenen van het systeem, maar echt weg ermee. Het zal wel ergens in het register staan, maar als iemand het uit de korte mouw kan schudden waar het staat, of hoe ik het verwijder, ben ik deze persoon zeer erkentelijk.

PS. Magix medewerkers mogen ook reageren natuurlijk. Wellicht leren ze hier nog van om deze onzin niet zomaar los te laten op een systeem.
2018-12-18_07h24_54.png
Groet vanuit Semarang (30 graden :D)
Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Marten

Re: Ongewenste reclame popups

Bericht door Marten »

Het is natuurlijk gemakkelijk een ander de schuld te geven, maar in de eerste plaats kreeg je meestal een de keuze wanneer je iets wilde uitproberen of kopen via de Magix site zelf de keuze wat je wel en niet allemaal wilt downloaden. Of dat bij jouw programma ook zo was kan ik niet beoordelen. Waarschijnlijk ben je toen te haastig geweest en hebt alleen maar OK geklikt waardoor je meestal ook het kleine progje "Magix Connect" hebt meegenomen en die wordt dan vervolgens automatisch geïnstalleerd.
Zoek maar op in je geïnstalleerde programma's en verwijder.
Tegenwoordig is dat niet meer zo omdat Magix die politiek heeft gewijzigd na veel protest.
Een andere mogelijkheid is dat bij een mogelijk ander programma via hun verkregen in de instellingen de zg News Feed van Magix ziet maar ook dat kun je gewoon uitschakelen.

Kameraad

Bericht door Kameraad »

Oke, dank Marten,

Ik neem aan dat het die News feed was bij de instellingen van Magic Studio zelf. Deze heb ik nu uitgevinkt. Magic Content heb ik niet gevonden. Meestal check ik bij installaties altijd wel wat ik aan vink en niet. Ik kies nooit een express install, maar altijd manual.

Ik zal kijken of de melding nu weg blijft.

Groet
Hans

Marten

Bericht door Marten »

Kameraad schreef: Magic Content heb ik niet gevonden.
Het bewuste progje heet "Magix Connect".

Kameraad

Bericht door Kameraad »

Ook die heb ik niet gevonden

Kameraad

Bericht door Kameraad »

De News feed (binnen Studio) stond aan en heb ik uitgevinkt (en apply gegeven). Echter de popups komen nog steeds bij opstarten systeem.

Groet
Hans

Kameraad

Bericht door Kameraad »

Ik zie nu pas dat het progje "Connect" heet en niet "Magix Connect". Ik zat te laag in de programma's te kijken. Heb deze nu verwijderd en hoop dat de popups niet meer tevoorschijn komen.

Groet
Hans

Plaats reactie