Missing Plugins

Hier kun je alle vragen over Vegas Movie Studio kwijt
Kameraad

Missing Plugins

Berichtdoor Kameraad » 18 nov 2018, 06:08

Hallo,

Het is een tijdje geleden dat ik hier ben ingelogd en alle topics heb gelezen. Reden is dat ik verhuist ben van Nederland naar Indonesie. We gaan daar mensen helpen die het wat minder goed hebben dan in Nederland. Maar de reden waarom ik deze topic plaats, is dat ik nu alles wat computer betreft weer wat op orde heb, zoals internet, het opbouwen weer van de computer (ik had de schijven apart meegenomen als ruimbagage, terwijl de computers zelf met de boot zijn gekomen) en een kleine werkplek, ik de volgende melding krijg bij het openen van een project wat in Nederland gewoon goed opende.

Warning: An error occured while loading project xxxx.vf
An error occures when loading a plug-in or plug-ins. The plug-in(s) specified are not installes on this system.

Plug-in: 'Sony Track Noise Gate' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.
Plug-in: 'Sony Track EQ' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.
Plug-in: 'Sony Track Compressor' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.
Plug-in: 'Sony Track Noise Gate' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.
Plug-in: 'Sony Track EQ' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.
Plug-in: 'Sony Track Compressor' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.

Overigens lijkt alles wel te werken, ik zi het project, maar toch zegt me iets dat er niet goed is.

Ik werk (nog) met Studio 14, build 148

Aanvulling: Als ik FX op een audiospoor klik, krijg ik alle plugin te zien voor audio. Ik zie daar geen Sony bij staan te n eertse, en ten rtweede als ik dubbelklik op een plugin die ik wel zie, dan krijg ik een soort gelijke melding van die plugin. Als ik bv op Chorus klik, dan krijg ik de melding: The COM object failed to initialize. ... The plug-n 'Chorus' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.

Nu heb ik net voor de verhuizing Music maker geinstalleerd. Hier heb je niets aan (voor mij dan), maar wellicht heeft deze wat roet in het eten of de plugins gegooid.

De video plugins werken wel (denk ik)

Heeft iemand suggeties? Alvast bedankt

mvg
Hans (vanuit Indonesie, Semarang)

Marten

Re: Missing Plugins

Berichtdoor Marten » 18 nov 2018, 11:03

Kameraad schreef: Ik zie daar geen Sony bij staan te n eertse, en ten rtweede als ik dubbelklik op een plugin die ik wel zie, dan krijg ik een soort gelijke melding van die plugin. Als ik bv op Chorus klik, dan krijg ik de melding: The COM object failed to initialize. ... The plug-n 'Chorus' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.

Het lijkt me ook onmogelijk om plugins met die naam te zien omdat ze niet (meer) bestaan.
Ze heten nu Vegas plugins sinds de overname van Sony Vegas door Magix.

1.png

Het is voor mij wel een raadsel hoe en waarom die melding verschijnt want als ik een project in VMS 10 maak (nog Sony's) met een aantal van die plugins geladen start dat project zonder problemen op in VMS 14 en 15 en die plugins staan dan in de chain en ook in de plugin kiezer onder de verzamelnaam Vegas plugins vermeld.

Misschien dat een complete deïnstallatie en herinstallatie kan helpen, maar dan eerst echt volledig verwijderen ook van alle hulpbestanden onder gebruikers en de Program Data.
Als allereerst zou ik eens kijken of het verwijderen van de map "C:\Users\Username\AppData\Local\Movie Studio Platinum\14.0" iets oplevert. Deze map wordt bij een start van VMS 14 weer opnieuw aangemaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vriendel. groet
Marten

Camera: Pan X900,GoProHero5
Desktop:AsRock Z270 Pro4, W10, i7 7700K 4.2Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1050 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)
TV :LG 4K 55EG960V

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 18 nov 2018, 11:26

Ik zou ook eens het project met VMS14 onder een nieuwe naam opslaan en vervolgens dit project met VMS14 weer openen. Voor de rest ben ik het ook volledig eens met de conclusies van Marten.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro16/VegasMovieStudio15/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

Kameraad

Berichtdoor Kameraad » 19 nov 2018, 06:57

Heren,

Als ik het project met een andere naam opsla en vervolgens weer open dan verschijnt de melding niet meer. Ik heb de genoemde directory verwijderd bij Users, deze wordt opnieuw aangemaakt. Echter....:

Als ik FX op een audiospoor klik, krijg ik alle plugin te zien voor audio. Als ik dubbelklik op een plugin die ik zie (bv Chorus), dan krijg ik een soort gelijke melding van die plugin. Dan krijg ik de melding: The COM object failed to initialize. ... The plug-n 'Chorus' failed to load. Please make sure the plug-in is properly installed.

2018-11-19_06h56_04.jpg

Ook als ik een geheel nieuw project maak, en ik klik op FX en kies een effect, lukt dat niet ivm deze foutmelding. Voordat ik nu alles opnieuw instaleer: Is het niet gewoon een directory waar deze plug-ins instaan, en is deze op welke manier dan ook onbewust door mij verwijderd? Waar staan deze audio plug-ins?

mvg
Hans

Marten

Berichtdoor Marten » 19 nov 2018, 11:15

Kameraad schreef:.....Is het niet gewoon een directory waar deze plug-ins instaan, en is deze op welke manier dan ook onbewust door mij verwijderd? Waar staan deze audio plug-ins?

Geen idee en is denk ik ook niet zo belangrijk.
De foutmelding zegt volgens mij niet dat die plugin ontbreekt, maar dat hij om één of andere reden niet kan worden geladen.
Dat zou wellicht kunnen betekenen dat er iets met de audio instellingen of i.d. op jouw computer aan de hand is en daarmee een Windows ding.
Maar daar weet ik verder niks van
Vriendel. groet
Marten

Desktop:AsRock Z270 Pro4, W10, i7 7700K 4.2Ghz,16 DDR4 GB RAM, Gef. GTX 1050 Ti.
Laptop :Asus,W10, i7 7700HQ, 16 GB RAM, GeF. GTX 1050 (2 GB) + Int. HD Graphics (2GB)

Kameraad

Berichtdoor Kameraad » 20 nov 2018, 11:32

Dag Marten,

Aan de config van de audio heb ik niets veranderrd (denk ik). Ik las op het Engelse forum van Vegas (als ik naar deze foutmelding zoek in Google), dat het ook iets met .Net Framework te maken heeft. Pff, maar daar heb ik ook niets aan veranderd. Ze schrijven dat je deze moet verwijderen, en dan opnieuw VMS moet installeren. Dan komt de installatie vanzelf met de melding welke .Net Framework geinstalleerd moet worden. Maar ja, Video FX werkt wel, maar alleen de Audio FX niet. Wil ook niets alles eerst verwijderen, voordat ik zeker weet dat er geen andere oplossing is.

Wellicht een schot voor de boeg: Als ik inlog, wordt er gekeken naar de licenties dmv van mijn inlogaccount. De foutmelding geeft aan dat wellicht een dongel nodig is om de plugin te laten werken (oke dat kan). Deze dongel kan ook softwarematig zijn, en wellicht 'kijkt' VMS via het internet naar een bepaalde VEGAS (of destijds Sony) server, om aan te geven dat het oke is voor het gebruik. Misschien wat ver gezocht, maar ik heb gekkere dingen meegemaakt, destijds toen ik nog werkte in de IT.

Overigens heb ik een update van 13 naar 14 gedaan en toen zaten de Sony plugin er nog gewoon in. In alle projecten (ook die in 14) zat dus een Sony plugin. Immers anders krijg ik de eerst genoemde foutmelding ziet! Dat als ik het project opnieuw opsla, betekend alleen dat ik de Sony plugins niet meer wil gebruiken en krijg ik dus bij heropenen niet de foutmelding meer. Maar dat ze er in zaten is een ding wat zeker is.

Oke. Nu woon ik in Indonesie, het welliswaar internet, maaar wellicht zegt VMS toch dat er iets niet klopt met de registratie ivm ander IP-range (Indonesie ipv Nederland) en vind het niet de toegang tot de registratie naar de plugins. Ik heb al een VPN naar een NL server geprobeerd, maar dat bood geen soelaas.

Als voorbeeld dat de woonplaats een verschil uitmaakt is deze: Toen ik in NL Classic FM als APP openende, kreeg ik de NL Classic FM. Nu in Indonesie woon krijg ik (helaas) de Engelse Classic FM. Ook als ik een VPN (Windscribe) opzet naar NL, krijg ik niet de NL Classic FM!

Dus: Wellicht heeft het er iets mee te maken, maar het kan ook kletspraat van mij zijn (andere topic dus). Wat dan de oplossing is weet ik niet. Maar wel vervelend. Ik hoop dat iemand een soortgelijke ervaring (en oplossing) heeft. Herinstallie vind ik (voor nu) een stap te ver.

Groet weer uit een 32 graden Semarang :-)
Hans

Marten

Berichtdoor Marten » 20 nov 2018, 14:59

Jij doet maar wat je wilt en denkt maar misschien dat bijgaande net gemaakte video je kan overtuigen dat er iets met je PC niet in orde is en dat het niet ligt aan Vegas 14 of iets dergelijks.
Ik heb een bestandje gemaakt in VMS 10, echt nog wel alleen Sony, er een aantal audio effecten aan toegevoegd met de instelling "mijn", waaronder een extra aangekochte van Sony destijds, Noise Reduction.
Datzelfde vf bestand heb ik ook geladen in VMS 14 build 148, exact dezelfde audio effecten verschijnen maar nu van Magix, behalve de ene aangekochte die nog steeds de naam van Sony draagt, hetgeen ik allemaal toon.

Test audio.Test audio.Test audio.mp4
Vriendel. groet
Marten

Kameraad

Berichtdoor Kameraad » 21 nov 2018, 06:36

Dat is mooi, maar geeft nog geen uitleg of verklaring aan mijn probleem. Ik weet ook niet of het aan VEGAS of aan Windows ligt, geen idee. Wat ik wel weet is voordat ik geen verhuizen alles nog werkte, tot op de laatste dag. Na de verhuizing naar het buitenland waren er bij het opstarten van Windows geen foutmeldingen, maar dat ik nu bij het maken van een NIEUW project ik GEEN Audio plugins kan gebruiken (er verschijnt een foutmelding). Alles werkt gewoon alleen de Audio plugins niet. En deze gebruik ik wel eens.

Feit blijft dat bij een bestaand project deze Sony meldingen verschijnen. Wellicht wort er in het register nog naar verwezen. Maar dat vind ik niet belangrijk. Belangrijk is dat ik geen Audio plugins kan gebruiken bij nieuwe projecten.

Daar ik ook niet iemand ben om gelijk maar alles opnieuw te installeren, tracht ik eerst wellicht iemand te vinden die zegt he kijk daar of daar eens naar, of iemand die een sortgelijke ervaring heeft. Als iemand geen oplossing heeft of het probleem zelf niet begrijpt, hoeft deze natuurlijk niet te reageren op deze topic.

3POINT
Moderator

Berichtdoor 3POINT » 21 nov 2018, 09:07

Kameraad schreef:Daar ik ook niet iemand ben om gelijk maar alles opnieuw te installeren, tracht ik eerst wellicht iemand te vinden die zegt he kijk daar of daar eens naar, of iemand die een sortgelijke ervaring heeft. Als iemand geen oplossing heeft of het probleem zelf niet begrijpt, hoeft deze natuurlijk niet te reageren op deze topic.

Ik betwijfel of iemand hier soortgelijke ervaringen opgedaan heeft. Wat je ook nog kunt proberen is om je vraag op https://www.vegascreativesoftware.info/us/vegas-movie-studio-forum/ in het engels te stellen. Daar bereik je een veel grotere groep Vegasgebruikers.
Anders rest er niks anders op om VMS opnieuw te installeren, wat overigens geen garantie is dat het dan wel weer werkt.
3POINT, Theo Houben

Recware: GoPro7Black,YI4k+,Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro16/VegasMovieStudio15/PowerDirector16
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti, 1920x1200 display
Playware: Philips 55PFL7108

Kameraad

Berichtdoor Kameraad » 22 nov 2018, 06:53

Dank je wel Theo,

Ik zal de vraag daar uitzetten. Snap er helemaal verder niets van. Ik zie geen device errors of Windows errors. Mocht ik een oplossing tegekomen dan laat ik het je weten.

Groet
Hans

Terug naar “Movie Studio”