DVD Architect

Hier kun je alle vragen over DVDArchitect kwijt
jozo

DVD Architect

Bericht door jozo »

Vraag is verplaatst naar de juiste rubriek door Moderator
Ik ben nog van de oude stempel en werk dus nog (sinds kort) met DVD Architect. Vide-Jo heeft mij op pad geholpen maar ik loop nu tegen een ander voor mij niet oplosbaar probleem op.
Ik heb een film gemaakt met 4 menu's. Het hoofdmenu leidt naar de hoofdfilm en drie andere menu's. Het tweede menu geeft een beeld van mijn kinderen in jonge jaren, het derde menu allerlei oude documenten op film gezet en de stambomen van mijn vrouw en mij en het vierde menu filmpjes uit de oude doos.
De film is in totaal 43 Gb.
Nu komt het vreemde: als ik heb gerenderd en een iso-bestand heb gemaakt, werken op de pc alle links naar de andere menu's, de filmpjes en de verwijzingen naar andere menu's, etc..
Als ik dan op een blu-ray schijf brand, kan ik vervolgens het hoofdmenu in beeld krijgen, maar als ik doorschakel naar een ander menu stopt de blu-rayschijf, ga ik niet terug naar het hoofdmenu en krijg ik het startscherm op tv (voor het starten van de blu-ray).
Ik ben er nu drie dagen mee bezig en begin er steeds minder van te snappen :shock: :?

micky
Moderator
Contacteer:

Re: DVD Architect

Bericht door micky »

43 Gb filmmateriaal op welk type Bluray brand je die?

"Het grote voordeel van de opslag op een blu-ray is dat de opslagcapaciteit zeer groot is. De opslagcapaciteit van een beschrijfbare blu-ray disc is 25GB. Daarnaast heb je ook nog de dubbellaags blu-ray discs (BD-R DL/BD-RE DL), deze hebben een opslagcapaciteit van 50GB."
Sony Movie Studio 13 Vegas Pro 13 Vegas Pro 14 Suite Vegas Pro 15, Vegas Pro 16, Vegas Pro 17.
i7 4970K, 16GB, GTX970 4GB, windows 10 + i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
Camera: Panasonic AG-AC30, Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket, Sjcam Sj4000.

kees-duif
Contacteer:

DVDA probleem Jozo

Bericht door kees-duif »

Ik neem even aan dat je 4 verschillende filmpjes hebt gerenderd in Vegas. En je hebt in DVDA een hoofdmenu met 2 knoppen: hoofdfilm en submenu. En op dat submenu heb je weer 3 knoppen voor de overige 3 filmpjes. Elke menuknop (op 1 na) verwijst dus naar een filmpje. Als je die afzonderlijke filmpjes in DVDA selecteert kan je rechts in het menu kiezen voor "End action". Daar moet je kiezen voor Return naar menu (zoiets, ik doe het even uit mijn hoofd). Of zit jouw structuur anders in elkaar?
Groetjes
Kees van Duijvenbode
http://www.cvd-video.nl

2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4, DJI Phantom 3 en DJI Osmo
Sony VAIO PC met Windows 10
Sony VP15 Edit / DVDA 7

jozo

Re: DVDA probleem Jozo

Bericht door jozo »

Beste Kees,

In grote lijnen klopt dit wel.
Ik brand op een herschrijfbare schijf van 50 GB, BD RE dl van merk Sony. Als die werkt, brand ik vervolgens op een 50 GB BD van Verbatim. Alles is gerenderd in DVDA en de extensie van de filmpjes zijn mpeg 2.

De schijf is als volgt opgebouwd:
Menu
- hoofdfilm
- drie links naar submenu's
Submenu 1
- 2 filmpjes
- link naar hoofdmenu
- link naar submenu 2
Submenu 2
- 6 filmpjes
- link naar hoofdmenu
- link naar submenu 3
Submenu 3
- 4 filmpjes
link naar hoofdmenu.
De schijf bevat na afloop 41,2 GB aan materiaal

Alles werkt uitstekend als de film met menu's worden afgespeeld via de blu-ray brander die aan de pc hangt, maar als de blu-ray speler van de tv wordt gebruikt gaat het fout. Alleen de "hoofdfilm" kan ik vertonen.
Ik gebruik deze combinatie al geruime tijd en dat gaat uitstekend.
Dit is echter de eerste keer, dat ik deze hoeveelheid op een schijf zet en hoewel DVDA het aan zou moeten kunnen met de keuzemogelijkheid van 50GB, werkt het dus niet met afspelen. Ik vrees dat de omvang van het materiaal te groot is.

Groet,
Jozo

jozo

Re: DVD Architect HELP

Bericht door jozo »

Kan niemand mij de oplossing aandragen? Ik ben nog steeds bezig om de 40 GB te branden maar krijg het niet voor elkaar.
Alvast bedankt voor reacties!!!

buskees

Bericht door buskees »

Ik denk toch dat je het moet zoeken in de door Kees Duif aangedragen ideeën, de omvang van het project lijkt mij er niets mee te maken te hebben. Ik weet te kort van DVDA om het naadje van de kous te kunnen vertellen, maar je moet het toch zoeken in de terug verwijzingen naar de menu's... En ook willen bluray spelers ook wel eens verschillend reageren op wat jij aan structuur fabriceert. Persoonlijk heb ik de boomstructuur van DVDA nooit erg gebruiksvriendelijk gevonden, ik heb dan ook daarvoor jaren TMPGEnc DVD Author gebruikt. Maar sowieso ben ik nu een beetje aan het afstappen van de blurays, ik heb dan ook al in geen maanden meer zo'n ding gefabriekt! Maar dat je wilt dat het werkt is uiteraard logisch en het kan ook werken met de juiste verwijzingen, maar dat goed onder de duim krijgen vond/vind ik geen simpele opdracht... Toch nog maar weer proberen opnieuw het pad van de "logica" te volgen... De ellende is dat de meesten er dus niet meer mee werken omdat BD er uit raakt en er dus weinig echte serieuze kennis van is die, net als bij Vegas zelf, tot in de treure uitgespit wordt!!

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

jozo

Bericht door jozo »

Dag Kees,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad ik probeer ook van alles uit, maar tot op heden heb ik het ei van Columbus nog niet gevonden. Ik heb altijd met Adobe Encore gewerkt, maar ben overgestapt van Apple naar Windows en heb toen dus Video Pro X aangeschaft, waarin de menu authoring niet blijkt te werken en Magix nu al 5 maanden bezig is om het probleem op te lossen. Dat is de reden dat ik DVDA heb aangeschaft, maar wordt moedeloos van het feit, dat ik het niet voor elkaar krijg. En ik doe het omdat ik juist met die menu-structuur het een betere presentatie vind krijgen.
Ik heb hier ook al gelezen dat je je beter kunt concentreren op mp4 maar -tenzij ik het verkeerd zie- dan brandt je gewoon mp4tjes op een schijf en dat zoek je dan op op je blu-ray speler of je pikt de betreffende bestanden op uit je netwerk.
Ik maak de blu-ray schijven over bv familiegebeurtenissen ook voor mijn kinderen en ook dan is het leuker.
Kortom, ik blijf maar proberen.
In ieder geval bedankt voor het advies.

groet,
Jozo

buskees

Bericht door buskees »

Als je geduld hebt vind je dat ei gerust wel Jozo... En ik ben ook wel een mannetje van BD's maken, maar heb het al maanden niet meer gedaan.. Ik kijk via een usb-stick tegenwoordig rechtstreeks op tv. Maar net als jij (en nog een paar hier) vind ik bluray nog steeds wel erg charmant al is de kwaliteit op een schijfje altijd wel iets minder van kwaliteit vanwege de interlaced bestanden die op een schijf komen te staan. Normaal maakte ik me er niet zo druk om, maar door wat tips hier van o.a. 3-point ben ik me meer op de kwaliteit gaan focussen en ik moet toegeven dat progressief materiaal beter oogt dan interlaced.. Het is niet dramatisch, maar met de Voukoder als codec is het verschil nu wel significant.. En met twee camera's die 4k kunnen filmen wil ik in HD toch wel het maximum overhouden!!

Het kan zo maar zijn dat ik de resterende schijven ga gebruiken als opslag voor de MP4 bestanden.. Of mijn blurayspeler die vanaf schijf afspeelt moet ik nog checken, maar in elk geval is het een heel veilige "backup".....

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

kees-duif
Contacteer:

Bericht door kees-duif »

Ik gebruik DVDA nog maar 1 x per jaar om een paar stapels DVD's te maken voor een paar basisscholen waarvoor ik de eindejaarsmusical van groep 8 op video zet. Maar nooit met zo'n uitgebreide menustructuur als jij beschrijft en ook niet voor BR. Als het in je BR speler in de PC wel goed werkt lijkt het me dat je instellingen goed staan. Waarom het dan in de BR speler bij de TV niet lukt snap ik ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat je in elk apart menu goed moet kijken naar de "End Action".
Groetjes
Kees van Duijvenbode
http://www.cvd-video.nl

2 x Canon XF100, Canon HV30, GoPro Hero 4, DJI Phantom 3 en DJI Osmo
Sony VAIO PC met Windows 10
Sony VP15 Edit / DVDA 7

jozo

Bericht door jozo »

Hallo Kees,

Ik heb het met een aantal menu's maar opgegeven, dus heb het teruggebracht naar 1 menu. Daar nu alles op gebrand en nu krijg ik de melding dat de disc incompatibel is met de player. Heb die disc al verschillende keren zonder problemen gebruikt.
Dus een menu met 8 filmpjes lukt ook niet.
De end action allemaal goed bekeken en alles staat goed, dus terug naar het menu.
Vreemde is dat ik gisteren het dacht voor elkaar te hebben, want alles werkte perfect op de speler bij de tv. Een achtste filmpje lukt dus niet.
Je zou bijna denken dat de blu-ray speler het niet aan kan, maar ik heb eerder al met meerdere menu's en meerdere filmpjes gewerkt.
Ik heb nu ook het een en ander achterwege gelaten (op een andere disc) maar 8 lukt dus kennelijk niet.
Laatste wat ik probeer, is eerst de disc helemaal voorbereiden en dan afzonderlijk het bestand branden.
Als dat niet lukt, dan is alles voor niets geweest. Heb het een beetje bijgehouden maar heb in het steeds verrichten van aanpassingen aan de menu's en het opnieuw branden er zeker 60 uur in zitten.
In ieder geval bedankt voor de ondersteuning.

Jozo

Plaats reactie