Vegas heeft lang nodig om te openen

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
MXFje

Vegas heeft lang nodig om te openen

Bericht door MXFje »

Hé collega editors.

Ik bezit V16 build 424 en het duurt lang (3-4min, en alleen bij de eerste keer) voordat het programma opent, om vervolgens die vervelende aanbeveling van de nieuwe versie te moeten aanschouwen.
Dat heb ik al tal van keren uitgeschakeld maar blijft hardnekkig iedere keer verschijnen (ondanks dat je het uitschakelt).
Dit tweede probleem kan ik nog wel verdragen, maar het feit dat het lang duurt voordat ik weer aan de slag kan vindt in behoorlijk irritant. Weet iemand hoe deze problemen te tackelen?
Thxs in advance
WIll
Een vriendelijke en dankbare groet
Will

PANASONIC HPX AG 371
PANASONIC HPX 171
ATOMOS BLADE
----
Vegas pro 16-B424.
Pentium I7
128GB intern.
AMD Raden R9 200 series.
LG IPS FULLHD 2 monitors.

Marten

Re: Vegas heeft lang nodig om te openen

Bericht door Marten »

1. Schakel in Options / Preferences dit uit
1.png
2. Zorg dat C:/ met Windows en alle programma's op je snelste harde schijf staan en voorkom dat er teveel allerlei externe plugins hoeven te worden geladen. Op mijn laptop duurt het opstarten van versie 16 bijna 11 secondes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MXFje

Bericht door MXFje »

Marten schreef:
29 jun 2020, 16:46
1. Schakel in Options / Preferences dit uit

1.png
2. Zorg dat C:/ met Windows en alle programma's op je snelste harde schijf staan en voorkom dat er teveel allerlei externe plugins hoeven te worden geladen. Op mijn laptop duurt het opstarten van versie 16 bijna 11 secondes.
Dank je Maarten, ga het proberen. V16 staat om mijn snelle schijf (SSD).
Will
Een vriendelijke en dankbare groet
Will

PANASONIC HPX AG 371
PANASONIC HPX 171
ATOMOS BLADE
----
Vegas pro 16-B424.
Pentium I7
128GB intern.
AMD Raden R9 200 series.
LG IPS FULLHD 2 monitors.

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Bij mij maakt het geen verschil of ik die "Newsfeed" aan of uit zet. Vegaspro17 blijft bij opstart zeuren dat er een nieuwere build te downloaden valt.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17+Vegasaur, VegasMovieStudio17, PowerDirector18
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

Frank i

Bericht door Frank i »

3POINT schreef:
29 jun 2020, 19:33
Bij mij maakt het geen verschil of ik die "Newsfeed" aan of uit zet. Vegaspro17 blijft bij opstart zeuren dat er een nieuwere build te downloaden valt.
Klopt.
Magix helpdesk zegt zelf: There isn't a way to prevent the update window from appearing at the start of the program.

Marten

Bericht door Marten »

Frank i schreef:
01 jul 2020, 10:54
Klopt.
Magix helpdesk zegt zelf: There isn't a way to prevent the update window from appearing at the start of the program.
Dan zul je de volgende keer duidelijker moeten zijn. Je had het niet over een update maar een upgrade naar een andere versie.
Maar ik zal mijn mond maar houden, mij zul je niet meer zien hier.

Frank i

Bericht door Frank i »

sorry, ik begrijp het niet helemaal, Marten.
Jij geeft aan hoe je newsfeed over updates uit kan zetten. Dan hebben we het toch over 'builds' en niet over het verschil tussen Vpro 16 of 17? Tenminste, dat is wat ik begreep.
Vandaar mijn informatie dat bij mij het uitschakelen van die optie om geen meldingen meer te krijgen, niet werkt. En dat kreeg ik dus bevestigd door Magix.
Ik heb nog steeds problemen met build 452 en ben dus terug gegaan naar build 387. Ik vroeg Magix of die melding dat er een nieuwe build beschikbaar is, uit kon schakelen. Dat kan dus volgens Magix niet.
Best lastig, want bij het opstarten ben je automatisch geneigd om op de update now knop te klikken.
Is me al eens gebeurd en dan moet ik Vegas de-installeren en 387 er opnieuw opzetten. Gedoe.

Marten

Bericht door Marten »

Frank i schreef:
01 jul 2020, 17:52
sorry, ik begrijp het niet helemaal, Marten.
Jij geeft aan hoe je newsfeed over updates uit kan zetten. Dan hebben we het toch over 'builds' en niet over het verschil tussen Vpro 16 of 17? Tenminste, dat is wat ik begreep.
Dit vroeg je en daarop gaf ik antwoord
...die vervelende aanbeveling van de nieuwe versie te moeten aanschouwen
En omdat ik hier blijkbaar verkeerde vragen niet (meer) begrijp stop ik er hier helemaal mee, omdat ik niet gediend ben van het soort kritiek en reacties met ook deze topic.

Frank i

Bericht door Frank i »

Marten,
ik heb nooit kritiek op je gehad. Alleen maar waardering voor alle keren dat je me wat geleerd of geholpen hebt.
Hopelijk zie ik je hier toch weer terug.
vriendelijke groet,
Frank

Marten

Bericht door Marten »

Ja sorry, je hebt gelijk.
Ik reageerde op de verkeerde post.
Misschien daarom beter om niet zomaar op de vraag van een ander te reageren en op iemand die het bij het verkeerde eind heeft voor wat betreft die functie upgrade en waarschijnlijk update bedoelt.
Maar omdat ik het wel gehad heb om steeds met 3POINT te bekvechten als die mij weer meent te moeten corrigeren is het zo gegaan en helaas ben jij daar dit keer bij betrokken.
Voor mij een reden te meer om hier niet meer te komen. Nogmaals sorry.

Plaats reactie