Architect

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
Plaats reactie
Rob Kalshoven
Contacteer:

Architect

Bericht door Rob Kalshoven »

Dag beste video editeurs, ik was de hele tijd in de veronderstelling dat het forum werd opgeheven !!!
Dit is een zeer prettige verrassing dat het nog steeds in werking is.
Mag ik de oprechte wens uitspreken dat een ieder gezond is.
Ok even (denk ik) een minder slimme vraag, ik heb begrepen dat Architect in middels is geïntegreerd in VP??
Maar waar ik ook zoek, kan het nergens vinden. Zal natuurlijk wel weer met de neus aan het kijken zijn.
Kan iemand mij een tip geven in welk menu punt ik de zaak kan opstarten
Op voorhand weer vast dank voor een reactie,
Met een groet van Rob
Sony HDR-TG3/Sony HDR-HC7/Canon G35 3stuks
Magix Vegas Pro 17.452/Movie studio 16/Architect Pro 6.0/Sound Forge Pro 13.0
desktop Intel i7/DDR4 32Gb geheugen/2 HD a 1 Tb en 2 a 2 Tb/SSD 552Gb systeem opstart
Nvidia GeForce GTX 570, Windows 10 64 bit

VideJo

Re: Architect

Bericht door VideJo »

Er is wel een beperkte methode om vanuit de nle direct een dvd te maken, maar zonder de speciale tools, die in DVDA zitten.
Maar waar zoek jij nu naar, want in je handtekening staat Architect pro?
Camera: Canon XA20
Software: Vegas Pro 13.0, Movie Studio Planinum 16.0
Moderboard: S1150-Z97-D3H; i7
W10 Home, 8GB RAM

Marten

Bericht door Marten »

Rob Kalshoven schreef:
21 jun 2020, 17:04
Ok even (denk ik) een minder slimme vraag, ik heb begrepen dat Architect in middels is geïntegreerd in VP??
Dat heb je dan niet goed begrepen.
Sinds dat programma al lang niet meer wordt geupgraded of gewijzigd omdat veel mensen het toch niet gebruiken wordt het programma alleen nog geleverd met de Suite of Pro versies van Vegas, maar niet geïntegreerd. Het enige verschil met de Edit versie is het ontbreken van dit extra programma waardoor de Edit versie ook goedkoper geleverd wordt.

Rob Kalshoven
Contacteer:

Ik begrijp het, met als gevolg dat ik dus een ander probleem heb.
Ik heb een aantal maanden terug problemen gehad met mijn C drive, architect werkend op stond.
Na alles (van af een Back-up) op een nieuwe HD te hebben terug gezet en VP te hebben geüpdatet naar452, werkte alles weer perfect, m.u.v. architect, dus
architect opnieuw installeren. Oeps, melding dat architect al reeds geïnstalleerd was en ik deze eerst moest verwijderen voordat ik een nieuwe installatie kon uitvoeren.
Maar, toen ik dat wilde uitvoeren met IObit unintaller was architect nergens te vinden, dus volgen mijn simpele conclusie dat het geheel was geïntrigeerd in VP17 452.
Heb me uiteindelijk "wezenloos" gezocht in alle menu's, maar kon niets vinden.
Om mijn C HD geheel opnieuw te installeren, ben ik geen voorstander, gezien de rest wel goed functioneert (dat zou me een dikke week werk kosten).
Dus is mijn vraag, heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken, waarschijnlijk zijn er bestanden beschadigt geweest.
Heb inmiddels alle zichtbare directories vaar architect in stond verwijderd, wat geen resultaat opleverden, er wel ergens in het register of service een vermelding staan
van architect waar de nieuwe installatie op struikelt, maar waar?
desktop Intel i7/DDR4 32Gb geheugen/2 HD a 1 Tb en 2 a 2 Tb/SSD 552Gb systeem opstart

Marten

Bericht door Marten »

Ga naar je C:\ schijf en toets in "regedit.exe" gevolgd door drukken op de OK toets
Nu opent zich de registereditor.
1.png
Ga naar het menu bestand en exporteer het bestand voor het geval er iets misgaat dan kun je het via importeren weer terugzetten.
Doorzoek de mappen 1 en 2 op alles van DVD Architect en verwijder het.
Kijk vooral ook goed in de mappen en submappen van
Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Sony Creative Software
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Sony Creative Software en
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Sony Creative Software
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

buskees

Bericht door buskees »

Dag Rob,

Als je niet weet waar je in je register moet kijken om die verwijzing te verwijderen, kan je het gratis progje CCleaner proberen. Download het via de site Piriform.. Er zit, behalve een cleanerfunctie voor rotzooi als trackercookies en andere ongewenste rotzooi, ook een heel goede register cleaner in die mij nog nooit in de steek heeft gelaten of iets verkeerds heeft gedaan! Je kunt van de registerverwijdering zelfs een backup maken die je terug kan zetten, mocht dat nodig zijn! Maar dat doe ik al een paar jaar niet meer.. Het is een erg veilig programmaatje!!

Ook is er een, tevens gratis, programma dat Privazer heet. Dat programma draai ik wat minder vaak omdat het nogal wat tijd in beslag neemt, vooral de eerste keer of na lange tijd, maar is bijzonder goed en degelijk in zijn werk. Ook dat progje haalt invalide verwijzingen weg uit je register, maar ik zou het eert eens proberen met CCleaner..

Succes, Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Rob Kalshoven
Contacteer:

Heeeel erg bedankt voor de hulp
CCleaner heeft een heleboel rommel weg gehaald, maar was helaas niet de oplossing,
In eerste instantie werkte cleane van het register ook niet,
als laatste heb ik de "zoek" functie in regedit gebruikt (zoeken op DVD Architect) ,
waarop nog zeker 6 vermeldingen te voorschijn kwamen en uiteindelijk het verwijderen van de vermelding in
==> Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\RegisteredApplications <==
de oplossing gaf.
Alles is weer OK en draait weer,
Fijn dat de site nog werkt en mijn grote dank weer voor hulp en ondersteuning
Met een warme zomer groet van Rob

buskees

Bericht door buskees »

Fijn dat het opgelost is Rob, daar gaat het uiteindelijk om!! :UP

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Plaats reactie