Nieuwe update VPro 17 (452)

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
buskees

Nieuwe update VPro 17 (452)

Bericht door buskees »

Sinds vanavond is er weer een nieuwe update (build 452) beschikbaar voor Vegaspro17, deze melding en de gelegenheid om deze nieuwe update te downloaden krijg je wanneer je VegasPro17 opstart met eveneens een overzicht van de bugfixes. (ff de tekst van Theo van de vorige update gejat!! :-)). Ik ga hem morgen even testen, maar ik heb sowieso al dat ik sommige thumbs in het programma niet meer zie! Zal wel een probleem zijn met de videodriver maar ik zie dezelfde thumbs in VPro 14 weer wel... Dus of het aan deze update ligt weet ik eigenlijk niet... Ook kan ik het installatiebestand van 621 mb weer nergens vinden.. Het lijkt wel of dat elke keer ergens anders komt te staan!!

Kees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Marten

Re: Nieuwe update VPro 17 (452)

Bericht door Marten »

buskees schreef:
28 mei 2020, 00:10
... Ook kan ik het installatiebestand van 621 mb weer nergens vinden.. Het lijkt wel of dat elke keer ergens anders komt te staan!!
Staat in je Magix account.
Je hoeft niet automatisch te updaten via die link hoor.
Je kunt het ook gewoon allemaal wegklikken en het programma afsluiten, daarna vanaf je account dat bestand zelf downloaden en ergens opslaan, wat je nu ook alsnog kunt doen.

buskees

Bericht door buskees »

Ja, ik kwam daar vanmorgen ook achter. Was weer suf en keek op een andere plek, het bestand stond gewoon in documenten/magix downloads.. Een update pas ik meestal wel toe Marten, het is bij Magix meestal niet voor niks en ik heb eigenlijk nooit rare dingen, behalve nu die "thumbs" die niet zichtbaar zijn... Ik twijfelde aan mijn driver, maar waarom werkt het bij 14 dan wel gewoon?.. Je kan er ook gewoon op klikken en dan werkt het ook wel, maar je ziet niet meer wat het is. En het raadselachtige is: waarom de ene thumb wel en de andere niet?? Zal blij zijn als mijn nieuwe onderdelen er zijn, dan kan ik "vers" opnieuw beginnen!! Hopelijk dat ik dan eens gevrijwaard ben van altijd die "vreemde" dingen!!

Overigens, ik ben vanmorgen bij Henk geweest, iedereen de groeten van hem...

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Frank i

Bericht door Frank i »

toch wel prettig dat ze deze 'extensie' er ook uit gehaald hebben met de nieuwe update :D

buskees

Bericht door buskees »

Was me niet eens opgevallen Frank... Heb jij ook dat er thumbs niet zichtbaar zijn?? Kunnen mappen of bestanden zijn....

Kees

Marten

Bericht door Marten »

buskees schreef:
30 mei 2020, 19:57
Heb jij ook dat er thumbs niet zichtbaar zijn?? Kunnen mappen of bestanden zijn....
Zie ik ook wel eens Kees, maar alleen wanneer ik een oud project start waarvan niet meer alle bestanden op de huidige computer staan.
Kun jij aangeven wanneer jij dat ziet ? Oude projecten, nieuwe projecten, etc.

Frank i

Bericht door Frank i »

buskees schreef:
30 mei 2020, 19:57
Was me niet eens opgevallen Frank... Heb jij ook dat er thumbs niet zichtbaar zijn?? Kunnen mappen of bestanden zijn....

Kees
ik kwam het toevallig tegen en als je er op klikte kreeg ik deze melding. Maar ergens op het Magix forum zag ik dat het geen kwaad kon.
Was wel even schrikken eerst, want ik dacht dat het iets verkeerds was.
Van die thumbs is me nog niet opgevallen, Kees. Ik zal het in de gaten houden, maar momenteel werk ik aan een project dat ik ook gestart heb in V17 en ik begrijp dat zich dit voordoet als je een ouder project opent in V17?

buskees

Bericht door buskees »

Nee, daar staat het helemaal los van! Als ik de explorer in VPro17 open (ik heb dat bij mij op "thumbs" staan, dan krijg je mappen en/of bestanden te zien. Er hoeft helemaal geen project geopend te zijn... Maar, zoals de bijlagen laten zien zie ik in VPro14 wel alles maar in VPro17 niet. En dat is niet random. die thumbs die niet te zien zijn, zijn in V17 nooit te zien. Als je er met de cursor op gaat staan krijg je een blauw transparant vierkantje die aangeeft dat er wel wat is. Je kunt het ook gewoon aanklikken, maar je ziet niet wat het is. Het idiote is, dat andere thumbs in hetzelfde venster wel weer zichtbaar zijn... Heel eigenaardig!

En om dat andere zou ik me zeker niet te druk maken, het zal iets zijn waar ze wellicht op voorhand software piraterij mee tegen willen gaan. Ik kan het ook niet meer bekijken want ik heb de laatste build geïnstalleerd. Ben nu met de ugrade bezig van mijn videomontage PC (AMD Ryzen 3900X processor met 32gb geheugen en een 8 gb asus Nvidia videokaart), dus ik hoop snel te weten of het probleem met de thumbs aan de oude pc ligt en hopelijk schiet ik met de upgrade echt wat op t.o.v. de Oude I7-950.. Die heeft na 10 jaar redelijk trouwe dienst nu wel een beetje ouderdomsverschijnselen!

Kees

Frank i

Bericht door Frank i »

hoi Kees,
vreemd inderdaad! En als je in het veld met je thumbs met de rechter muisknop 'refresh' aanklikt, laat ie dan nog niks zien?
Heb je natuurlijk al lang gedaan ;)

Wat bij mij nog al eens gebeurt, is dat als ik in de explorer een bovenliggende map aanklik, er niks gebeurt. Dan moet ik eerst de 'refresh' knop aanklikken en dan kan ik wel weer naar de andere mappen.
Overigens heb ik ook nog af en toe dat wanneer ik een ander programma open, of bijvoorbeeld de help functie van V17, die onder het Vegas venster komt. Dan moet ik eerst Vegas klein zetten om andere te kunnen lezen. Of Vegas uitzetten en opnieuw opstarten.
Misschien dat het te maken heeft met dat ik met twee schermen werk en de grafische kaart daarvan in de war raakt.
Geen big deal, maar vreemd.

Lekker snelle computer ga je krijgen! Hopelijk weer goed voor 10 jaar plezier. Ik heb vorig jaar de zelfde actie ondernomen.

Frank

buskees

Bericht door buskees »

Vooralsnog ziet het er goed uit Frank. Het ding gaat als een kogel maar heb Vegas er nog niet op staan. ik wil eerst alle "tweaks" gedaan hebben voor ik met installeren begin, maar het ziet er goed uit!!! Snelheid van bestandsuitwisseling is sowieso bizar te noemen, ik haal af en toe (tussen 2 ssd's, ik heb er geen hdd's meer in zitten) bijna 1gb per seconde. Ik weet dat dat van weinig invloed is op het editen maar er is niks mis met de snelheid!

Refresh helpt inderdaad niet! Op die I7 heb ik meer "vreemde" dingen want met firefox (mijn favoriete browser) kan ik b.v. tweakers.net wel openen maar zie ik niks, het vlak blijft zwart.. Ik denk dat v.w.b. de thumbs ook iets externs in de weg zit, maar vind het raar dat in het zelfde scherm sommige thumbs er wel, en sommige niet zijn... Ik kan er geen vinger achter krijgen temeer VPro14 op dezelfde pc daar geen last van heeft. Het zal mij dan ook benieuwen of ik dat ook ga zien op de nieuwe, ik denk het niet. Overigens heeft de truuk met Ccleaner nu hier eens geen invloed op, jammer maar helaas. Als het op de nieuwe in orde is, maakt net me niet meer zoveel uit!!! Overigens geloof ik niet zo in het "2-schermen" verhaal omdat ik die ook al sinds jaar en dag gebruik. Maar dit "fenomeen" heb ik na de laatste update van Vegas (volgens mij). Hoe dan ook, ongrijpbare dingen zijn irritant!!!

Kees

Plaats reactie