Bluray 50P

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
Wiel

Bluray 50P

Bericht door Wiel »

Goedemiddag,

Pinnacle Studio bezit de mogelijkheid om 50P Bluray schijven te maken. Het is mij bekend dat de standaard voor Bluray 50i is.

Vegas Pro 16 gaat uit van deze standaard van 50i.

Is er een mogelijkheid om in Vegas Pro 16 dan wel via een plugin of anderszins toch een 50P image samen te stellen en vervolgens te branden?

Groet,

Wiel
Sony AX53, Panasonic GH5, Hero 3, software Vegas Pro 16, Pinnacle Studio 22 Ult, IMGBurn, VdG 12, Blufftitler 14, Paintshop Pro 2018, Aquasoft Diashow 11. PC: 9900K, 32Gb.intern, 2060S grafische kaart, 2 M2 SSD,1 SATA SSD en 1 SATA HD.

Marten

Re: Bluray 50P

Bericht door Marten »

Lang geleden heb ik daar dit progje voor gebruikt, dat werkte destijds prima met door mezelf gebrande BR's.
Geen idee of het nog steeds werkt: https://www.videotreffpunkt.com/index.p ... post212163

buskees

Bericht door buskees »

Jammer dat ik van dat Duits geen bal begrijp. Ooit wilde ik dit ook doen, maar voor mij is het abracadabra... Ik gebruik ook (nog steeds) BD schijven zoals jullie weten, hoewel ik tegenwoordig de progressieve mp4's erg goed kan smaken om ze via usb op tv af te spelen. Zeker gerenderd met Voukoder! Maar ik heb nog best een hele berg BD schijven en zou ook best van elke montage van progressief materiaal een BD 50p willen maken met een mooi menu... De downloads van de nodige software had ik ooit al jaren (kan ze alleen ff niet vinden zo snel en mijn ww aanmelding bij VT weet ik ook niet meer :oops: ), maar mijn Duits is niet meer wat het geweest is!!! :lol: Ik snap er echt geen jota van!!! Is dat op een of andere manier te vertalen ergens??

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Mijn laatste DVD was zo'n 15 jaar geleden. Aan Blu-ray ben ik nooit begonnen en zal me daarin ook nooit verdiepen. Heb van het tooltje van elCutty wel gehoord maar nooit toegepast. Dus helaas van mijn kant geen ervaringsadvies.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17+Vegasaur, VegasMovieStudio17, PowerDirector18
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

Marten

Bericht door Marten »

Wat belet je om die montage alsnog in 50p te maken om ze vervolgens in een goede mappenstructuur op een Stick of Schijf te zetten?
Het enige wat je niet kunt is de illusie bewaren dat andere kijkers je menu's zo mooi vinden. Ik heb daar nooit iets van gemerkt omdat iedereen en zeker in deze tijd zo snel mogelijk een bepaalde video uit een bepaalde serie wil zien en dus een goede mapstructuur nodig is waarin iemand snel z'n weg kan vinden.

buskees

Bericht door buskees »

Er zijn altijd redenen dat ik graag schijven gebruik. Eén ervan is dat je wat makkelijker door hoofdstukken in je film heen kan. Geen van mijn tv's ondersteunt het van "hoofdstuk naar hoofdstuk" gaan en dat is nu juist iets wat ik zo charmant vind aan schijven. Ook voor mijn familie die zonder uitzondering wel Bluray spelers heeft.. Maar ik denk niet dat dit wat voor me gaat worden dus zullen de schijven wellicht wel voor backup doeleinden gebruikt gaan worden. Vooral in kwaliteti van beeld wil ik weinig tot geen consessies meer doen. En toen kwam dit weer langs.. :D Ik hoop voor Wiel dat hij er wat mee kan!!

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/17 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Wat gaat sneller: een bepaalde blu-ray uit je kast halen, deze in je blu-ray speler stoppen en dan vervolgens via een menu een film starten of vanaf de bank op je TV door je complete verzameling scrollen en daaruit een film selecteren en afspelen?
Mijn films zijn te kort om die nog eens in hoofdstukken te gaan verdelen en ik kijk die dan meestal in zijn geheel. Mocht een film wat langer zijn , stop ik de weergave en mijn TV onthoudt die plek. Wanneer ik de volgende keer weer die film selecteer, vervolgt de TV de weergave vanaf die plek. Meer heb ik echt niet nodig.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160

Wiel

Bericht door Wiel »

Iedereen dank voor z’n bijdrage.

Ik ga in ieder geval trachten met ‘GenP50BD’ een BR 50P te maken.

Nooit geschoten is altijd mis.

Die bedrukte schijf, dat bedrukte hoesje en vaak ook het gedrukte dagboek van de belevenissen wil ik niet missen.

Ben nog steeds apetrots als zo’n complete BR gereed is.

Jullie horen van mij.

Duurt wel nog effe. Ben bezig met de vakantiefilm van Mallorca van vorig jaar met de (klein)kinderen, elke dag vormt een hoofdstuk dat afzonderlijk wordt gerenderd. Heb ik over gehouden aan de Pinnacle tijd: der Baustein-Prinzip.

Die delen voeg ik dan samen in een image. Daar zal ik dan ‘GenP50BD’ bij nodig hebben.

Wat me intussen wel al is opgevallen dat de beeldkwaliteit van gerenderd dagdeel via Vegas Pro in mijn beleving (!) zichtbaar beter is dan via Pinnacle.

Wiel
Sony AX53, Panasonic GH5, Hero 3, software Vegas Pro 16, Pinnacle Studio 22 Ult, IMGBurn, VdG 12, Blufftitler 14, Paintshop Pro 2018, Aquasoft Diashow 11. PC: 9900K, 32Gb.intern, 2060S grafische kaart, 2 M2 SSD,1 SATA SSD en 1 SATA HD.

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Wiel schreef:
20 mei 2020, 20:20
Wat me intussen wel al is opgevallen dat de beeldkwaliteit van gerenderd dagdeel via Vegas Pro in mijn beleving (!) zichtbaar beter is dan via Pinnacle.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen, met welke codec render je (1080p50 opnamen) naar 1080i50, Magix AVC of Sony AVC?
3POINT, Theo Houben

buskees

Bericht door buskees »

Als je, net al ik nu door tips van Theo, ook voor progressieve Mp4's gaan kiezen (niet voor BD dus) dan is de Voukoder codec (gratis) helemaal een openbaring! Die rendert in een kwaliteit waar de interne codecs het bij afleggen... Ik zag juist in mijn drift om toch BD's erbij te kunnen blijven maken dat Voukoder behalve progressief ook BD compatible bestanden kan maken. Daarvoor moet je customize template openen in de Voukoder H264 codec, dan de Voukoder dialog openen, "options" tabblad kiezen en advanced options aanklikken. Daaronder kan je "BD compatible file" aanvinken. Of dat interlaced zal zijn heb ik nog niet geprobeerd, maar in elk geval is de codec bruikbaar.. Ik ga dat zeker testen omdat ik in een vrij korte tijd erg gecharmeerd ben geraakt van de kwaliteit van de render resultaten met deze codec... En hij kan volledig geïntegreerd in Vegas en kost nada, noppes, niks!! Ik vind dat zelfs de Sony AVC codec daar niet tegenop kan... De Magix AVC codec vind ik sowieso minder... Theo zei het al in een draadje toen het Forum op verdwijnen stond: Het is mss mijn laatste maar tevens beste tip!!! Volledig mee eens!

Net als jij maak ik ook nog graag BD's hoewel het nu even minder hard gaat en ik "snel" topresultaat wil zien!! Ik bekijk dat dan via een stick op de t.v. Ik ga je bevindingen met graagte volgen alleen kan ik de El_Cutty bestanden niet meer vinden (vanavond nog gezocht) en ik weet dus ook niet meer hoe in in Videotreffpunkt moet komen (Ga niet nog een registratie doen daarvoor).. Maar goed, als het bij jou werkt is het nog vroeg genoeg om me er ook in te verdiepen..

Hoe dan ook, het corona gedoe zorgt dus bij mij ook nog voor iets nuttigs zoals experimenteren en uitzoeken wat je het beste past!!

Kees

Plaats reactie