Render en preview snelheid.

Stel hier je vragen over hardware-gerelateerde problemen of vermeld nieuws over hardware die betrekking heeft op video.
Marten

Render en preview snelheid.

Bericht door Marten »

Met mijn laptop en desktop uit mijn handtekening mocht ik al niet klagen over beide snelheden.
Maar vandaag zag ik op het Magix Vegas forum deze bijdrage :https://www.vegascreativesoftware.info/ ... /#ca749820
Toen ik met die 2e optie om via de Internal tab iets te wijzigen wat ging spelen vond ik vooral voor mijn renderen van zware HEVC bestanden van mijn Go Pro ( 2,7 K en 4K) naar FHD AVC een verrassende versnelling van 70-76 % van de toch al zeer snelle rendertijden die ik had met de Magix codec met NVENC optie.
Geldt zowel voor VPro 17 als het nieuwe VMS Pl 17.
Wie meer wil weten? Vragen staat vrij.

Frank i

Re: Render en preview snelheid.

Bericht door Frank i »

ik ben benieuwd naar de verdere ervaringen, Marten. Maar vreemd dat Magix dit dan niet standaard aanzet, of heeft dat te maken dat dit alleen zin heeft met een Nvidea kaart?
In ieder geval bedankt, ik zal het proberen.

Marten

Bericht door Marten »

Frank i schreef:
29 apr 2020, 14:19
of heeft dat te maken dat dit alleen zin heeft met een Nvidea kaart?
Dat denk ik wel want de volledige tekst van die optie is: "Enable YUV to RGB Conversion using OpenCL for Nvidia"

Frank i

Bericht door Frank i »

[/quote]Dat denk ik wel want de volledige tekst van die optie is: "Enable YUV to RGB Conversion using OpenCL for Nvidia"[/quote]

Dus is dat de reden dat Magix dit niet standaard aanzet, omdat iemand met een ander merk grafische kaart dan eventueel problemen ondervindt, denk je?
Ik heb de zelfde grafische kaart als jij en heb de instellingen nu aangepast. Meestal valt de rendertijd mij niet zo op, maar ik zal kijken of ik verschil zie.
groetjes
Frank

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Marten schreef:
29 apr 2020, 13:08
Wie meer wil weten? Vragen staat vrij.
Marten, als ik het goed begrijp is deze instelling alleen van invloed op de snelheid van het renderen naar HEVC, of toch ook op de snelheid naar AVC?
Mij is ook niet helemaal duidelijk waarom de HEVC templates (bv 1080p50) dezelfde bitrates hanteren als de AVC templates, waardoor de uiteindelijke bestanden gerenderd als HEVC nagenoeg gelijk groot zijn als wanneer gerenderd als AVC.
Untitled2.png
Untitled.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro17+Vegasaur, VegasMovieStudio17, PowerDirector18
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

Marten

Bericht door Marten »

Marten, als ik het goed begrijp is deze instelling alleen van invloed op de snelheid van het renderen naar HEVC, of toch ook op de snelheid naar AVC?
AVC naar AVC heeft bij mij geen enkel verschil, maar van HEVC naar mijn AVC 50p zie ik die verschillen, zoals ik ook duidelijk heb geschreven (dacht ik)
Mij is ook niet helemaal duidelijk waarom de HEVC templates (bv 1080p50) dezelfde bitrates hanteren als de AVC templates, waardoor de uiteindelijke bestanden gerenderd als HEVC nagenoeg gelijk groot zijn als wanneer gerenderd als AVC.
Mij ook niet en daarom doe ik voor mijn eigen bestanden ook niet i.i.t. test bestanden.
In dit geval betreft het dit projecttype met bestand gerenderd naar het getoonde template
2.png

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

OK begrepen, instelling is dus zowel van invloed op het encoderen als coderen van HEVC.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160

Marten

Bericht door Marten »

Encoderen naar HEVC doe ik niet hooguit renderen naar een HEVC met lagere dimensies met navenante bitrate.
Decoderen en daarna renderen naar AVC heb ik het hier over.
Mijn I/O instelling is daarbij als volgt
2.png

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

Met encoderen bedoelde ik het gebruiken/afspelen van HEVC bronbestanden (van je Hero7) in je tijdlijn. Hierbij moeten de HEVC bestanden als het ware uitgepakt worden om ze te kunnen afspelen, als daar de grafische kaart behulpzaam bij is hoef je bv geen proxies te maken om een vloeiende preview te hebben. Als je daarna je tijdlijn rendert naar HEVC of AVC codeer je die uitgepakte bestanden weer.
Merk je hierbij ook nog verschil of je met Magix AVC/HEVC rendert of met Voukoder AVC/HEVC of gebruik je deze niet?
3POINT, Theo Houben

Marten

Bericht door Marten »

3POINT schreef:
29 apr 2020, 20:59
Merk je hierbij ook nog verschil of je met Magix AVC/HEVC rendert of met Voukoder AVC/HEVC of gebruik je deze niet?
Naar aanleiding van jouw enthousiasme voor Voukoder heb ik het vaak en heel divers uitgeprobeerd, maar de standaard instellingen gaven i.i.g. qua snelheid van renderen geen verbetering maar vermindering dan mijn eigen gebruikte templates met NVENC . Alleen als ik de te gebruiken codec op h264 of 265 Nvenc zette kwam dat enigszins overeen met mijn resultaten. Kwalitatief zag ik geen verschil. Dat heb ik trouwens ook al eerder in december hier op dit forum vermeld.

Plaats reactie