video na het importeren verdwenen

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
Plaats reactie
Jdr

video na het importeren verdwenen

Bericht door Jdr »

Goede avond,
Ben al mijn oude Hi8 cassetjes aan het opnemen met Vegas. Meestal zonder probleem maar nu is de opname blijkbaar "weg". Ik vind wel de naam "1990 uitstappen.veg "die ik er aan had gegeven en op dezelfde datum ook een bestandje dat default.sfvidcap heet. Het is een film bestand van 60 min en is zonder probleem gecapteerd. De opname is echter spoorloos.
Normaal verschijnt na het afsluiten van de capturing de opname op het Vegasscherm maar dit keer niet.
Wat heb ik verkeerd gedaan en kan ik de opname terug vinden?
Dank voor assistentie.
Jdr

Marten

Re: video na het importeren verdwenen

Bericht door Marten »

Jdr schreef:
25 apr 2020, 21:20
Wat heb ik verkeerd gedaan en kan ik de opname terug vinden?
Dat zal nooit iemand anders weten want je vertelt alleen wat je probeert te doen, maar niet hoe je dat doet.
Als je video captured in Vegas heb je nl. verschillende mogelijkheden, bv. alleen al waar op te slaan.
Als jij zegt dat de capture goed verlopen is dan moet hij ergens op je computer opgeslagen zijn.
Waar? Dat bepaal je zelf of je laat het door Vegas bepalen, maar dan is het altijd standaard in je documentenmap waar die ook op je PC staat.
Dat is allemaal in te stellen in de preferences voor Videocapture zie de bijlage
1.png
Als daar niet genoeg ruimte is voor 60 minuten DV Avi dan zul je geen bestand zien.
Zorg dus altijd dat je instelling om op te slaan daar is waar je minimaal 2x de ruimte hebt die je denkt nodig te hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jdr

Bericht door Jdr »

Ja heer Marten, ik heb 360GB dat zal wel genoeg zijn. Ik vind het vreemd dat de hele handeling normaal leek en toch niet op de pc terug te vinden is, als de knop rood is en je ziet de film dan zou toch alles normaal moeten verlopen?
moet wel zeggen dat het capteren wel moeilijk op te starten is. (Terratec Cameo converter) Moet soms 3 maal herbeginnen(opzetten-afzetten) voor op Vegas capture de knop rood wordt. De camera waarmee ik de cassette afspeel wordt niet automatisch opgestart, ik moet dus manueel de playknop indrukken. Maar ik doe vanavond dezelfde klus nog eens over,
Laat U het resultaat weten.
Grt
Jdr

Marten

Bericht door Marten »

Jdr schreef:
26 apr 2020, 19:38
moet wel zeggen dat het capteren wel moeilijk op te starten is. (Terratec Cameo converter) Moet soms 3 maal herbeginnen(opzetten-afzetten) voor op Vegas capture de knop rood wordt. De camera waarmee ik de cassette afspeel wordt niet automatisch opgestart, ik moet dus manueel de playknop indrukken. Maar ik doe vanavond dezelfde klus nog eens over,....
Geen idee wat je hier aan het doen bent. Ik plugde altijd gewoon mijn DV camera in de PC startte Vegas Capture op en draaien maar gedurende een uur.
Maar als ik later pas ging kijken stond alles op harde schijf en stopte Vegas capture gewoon aan het einde van de tape.
Jouw probleem zat misschien wel in dat extra kastje, maar heb je die echt nodig.?
Welke camera is het dan?

Marten

Bericht door Marten »

Toen ik nav. jouw probleem op mijn oudste desktop nog eens ging kijken hoe dat nog maar ging, was allemaal ook wel heel diep graven in m'n geheugen, lukte het niet direct.
Ik meende me te herinneren dat zoiets te maken kon hebben met de gebruikte driver voor je capturekaart.
Op die computer was waarschijnlijk ook door Windows update de driver vernieuwd en moest ik weer opniew de oudere driver voor de capturekaart installeren.
Die had ik nog wel ergens op mijn data schijf staan en daarna ging het weer vanouds zoals vroeger normaal was.
Misschien is het bij jouw ook een dergelijke oorzaak, kijk daarvoor in Windows apparaatbeheer naar de eigenschappen van die capturekaart en gebruikte driverversie.
In mijn geval was het niet de zg "legacy" driver maar de nieuwste .
Na installatie van die oudere driver was het weer zoals het wel werkt, zie screenshot
1.png
Een mogelijkheid om die driver te downloaden en installeren zie je o.a. hier: https://www.studio1productions.com/Arti ... wire-1.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jdr

Bericht door Jdr »

Had even geen tijd om verder te zoeken, hier ben ik weer,
De camera is een tweede hands Sony Handicam ccd-TR780E-pal. deze heeft alleen een analoge uitgang en kan niet direct op de firewire aansluiting van de pc. Daarom de cameo omzetter
(Vroeger had ik een Canon Hi8 camera met digitale uitgang maar die is bij het uitlenen defect terug gebracht. Vind niet waar kan hersteld worden)
Het euvel heeft zich nog eens voorgedaan en bij mijn laatste poging is het dan toch gelukt. Ga er van uit dat er ergens een hardware probleempje zit. Een bug in Vegas capture is wel uitgesloten denk ik.
Grt
Jdr

Plaats reactie