Fx'en op de tijdlijn verdwenen

Hier kun je alle vragen over Vegas Pro kwijt
buskees

Re: Fx'en op de tijdlijn verdwenen

Bericht door buskees »

3POINT schreef:
13 okt 2020, 12:31

Wat ik bedoelde was dat je eventueel met Version Faker een veggie gemaakt met Sony Vegas omzet naar Vpro15 en die veggie dan in Vpro18 opent. Vpro18 kan zondermeer oudere veggies openen. Version Faker was indertijd bedoelt om nieuwere veggies naar oudere Vegas versies om te zetten, maar dat zou dus ook andersom moeten werken.
Dat is natuurlijk zo maar ik heb geen Sony versie meer gebruikt dus dat heeft geen zin! Ik dacht trouwens dat de version faker bedoeld was om nieuwere .vegs in oudere versies (en van pro naar VMS en vice versa) te openen en te bewerken. Maar het maakt in dit geval niet uit. Je laatste "tip" begrijp ik niet echt helaas. Normaliter ga ik per event bekijken wat ik eventueel toe wil passen. Dat had ik ook gedaan, maar nu kwamen de toegepaste fx'en niet meer tevoorschijn!! (wat ook de oorzaak is)...

Met de gevonden "workaround" ga ik het doen, het doet er niet meer toe wat er aan ten grondslag ligt of hoe ik het in de toekomst kan voorkomen.. Daar heb ik bij dit project niks aan!! Ik hoop dat niemand voor dit dilemma komt te staan, maar anders is dit misschien een "oplossing"....

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

buskees schreef:
13 okt 2020, 20:59
Je laatste "tip" begrijp ik niet echt helaas. Normaliter ga ik per event bekijken wat ik eventueel toe wil passen.
Ik neem toch aan dat dezelfde soort events ook een gelijke FX behandeling krijgen? Lijkt mij sterk dat je bij elk event apart gaat bekijken welke mate van bv scherpte benodigd is.
Als er meerdere events zijn die een gelijke FX behandeling moeten krijgen, dan is het handiger om hiervoor een apart videospoor in te richten waarop die FX(en) is/zijn toegepast en de events die deze FX behandeling moeten krijgen op die spoor te plaatsen. Wanneer je dan besluit om een FX instelling te veranderen doe je dat eenmaal voor dat videospoor en de verandering wordt meteen op alle events op dat spoor toegepast.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro18+Vegasaur, VegasMovieStudio17, PowerDirector365
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

buskees

Bericht door buskees »

Op zich heb je helemaal gelijk Theo, maar ik bekijk de toepassing van een fx wel degelijk per event en ga nooit een hele rits events met dezelfde fx'en en instellingen toepassen. Ja, ik ben zo'n idioot die elk stukje footage apart bekijkt. Het is voor mij dé manier om iets min of meer perfect af te werken... Een hele klus, maar ik moet er niet mijn brood mee verdienen en als ik er daarna tevreden over ben heb ik daar ook nog eens een extra goed gevoel van. Maar dat goede gevoel kan ook tegenvallen als het (op het pc scherm prachtige) resultaat op tv tegen valt! In dit geval was dit de min of meer ernstige moiré, en die kan ik gelukkig nu weer aanpassen... per event!!! Let wel, dit gaat over ouder (interlaced) materiaal. Footage van mijn Sony camera en de DJI Osmo hoef ik in die zin weinig tot niks aan te doen!! Het is progressief (50p) en 4k, dus daar kan niet veel mis mee zijn. Vooral ook omdat daar in beide gevallen een prima stabilizer op voorhand toegepast kan worden!! En over scherpte (zonder moiré) moet ik daar niet eens bij nadenken!! Toegegeven, hoe leuk ik het ook vind allemaal, ik zal blij zijn als dit naar mijn smaak in orde en klaar is....

Kees..
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

micky
Moderator

Bericht door micky »

Ik maak ook iets raars mee...sommige (NewBlue) transitions werken niet in VP18...echter als ik Vp 17 open naast VP18 zie ik dat ze in VP17 wel werken en na opening van V17 nu ook in VP18............ Was ff de kluts kwijt :?: snap het gewoon niet. Wat zou de link naar VP17 nu moeten zijn......? en de connectie met VP18? Ik heb de mappen eens vergeleken maar zie daar niet de verschillen in. Iemand van jullie ook opgemerkt dat sommige transitions niet werken in VP18 terwijl dat in VP17 wel zo was?
Vegas Pro 16, Vegas Pro 17,Vegas Pro 18.
i7 4970K, 16GB, GTX970 4GB, windows 10 + i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
Camera: Panasonic AG-AC30, Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket, Sjcam Sj4000.

Wiel

Bericht door Wiel »

Goedemiddag,

het probleem met de overgangen had ik ook. Heb contact opgenomen met NewBlue. Met onderstaand resultaat. De bypass werkt!

Wiel

Yes, they will work in Vegas Pro 18 but there's a known issue where some of them will not properly drop onto a crossfade. We are not yet sure why but are trying to figure out if it's a NewBlue issue or a Vegas issue (as they do work in all previous versions of Vegas still). However, there *is* a workaround - add any transition to the crossfade that will properly drop onto that crossfade. In the window that opens, in the upper-right-hand corner, click on the "f+" button and then click on the NewBlue transition you are wanting to add. Now pick the preset you want to use and adjust the settings as desired and you are done.
Panasonic GH5L, Sony AX53, Hero3, Vegas Pro 15,16+18, Acon Restauration Suite II, Mercalli V, Pinn. Studio 22 Ult, IMGBurn, VdG12, Blufftitler 15, Paintshop 2018, Diashow 11. PC: 9900K, 32Gb.intern, 2060S graphics, 2 M2 SSD,1 SATA SSD, 1 SATA HD.

micky
Moderator

Bericht door micky »

Wiel schreef:
21 okt 2020, 13:56
Goedemiddag,

het probleem met de overgangen had ik ook. Heb contact opgenomen met NewBlue. Met onderstaand resultaat. De bypass werkt!

Wiel

Yes, they will work in Vegas Pro 18 but there's a known issue where some of them will not properly drop onto a crossfade. We are not yet sure why but are trying to figure out if it's a NewBlue issue or a Vegas issue (as they do work in all previous versions of Vegas still). However, there *is* a workaround - add any transition to the crossfade that will properly drop onto that crossfade. In the window that opens, in the upper-right-hand corner, click on the "f+" button and then click on the NewBlue transition you are wanting to add. Now pick the preset you want to use and adjust the settings as desired and you are done.
Ja Wiel ik had dat bericht van jou wel gelezen maar snap eigenlijk niet waarom het probleem nu is opgelost door ook VP17 te openen......maarja het werkt. PS het werkt ook zonder VP17 te openen.....RAARRRRRRRR
Vegas Pro 16, Vegas Pro 17,Vegas Pro 18.
i7 4970K, 16GB, GTX970 4GB, windows 10 + i7 8700k,16GB,GTX1080 8GB, Windows 10.
Camera: Panasonic AG-AC30, Panasonic HC-X1, DJI Osmo Pocket, Sjcam Sj4000.

Plaats reactie