GoPro Hero 5 Black

Hier kan worden gediscussieerd over camera's en de daarbij behorende zaken.
Marten

GoPro Hero 5 Black

Bericht door Marten »

Nadat ik me een hele tijd afzijdig heb gehouden van dit soort speelgoed met slechte kwaliteit, waar hier en daar bij de betere merken via Prodrenalin een gedeeltelijke mouw aangepast kon worden voor een beetje "normaal" beeld, nu ben ik toch (een beetje) "om".
Had als probeerseltje een XDV sportscam gekregen die o.a. 4K opnames kan maken, met behoorlijk wat hulpstukken en een onderwaterbehuizing.
Het dingetje kostte nog geen €70,-.
Een beetje mee gespeeld in de auto en op de boot en toen toch wel schik gekregen in het simpele gebruik, besturing met smartphone e.d.
Toch had ik het idee dat de beeldkwaliteit beter kon, hoewel die voor HD gebruik wel voldoende was.
Ook de gebruiksmogelijkheden zouden nog wat beter kunnen.
Vooral wat betreft de voeding tijdens gebruik want tijdens dat gebruik in een opstelling was vrijwel altijd de behuizing nodig en die staat geen verbonden kabeltjes of i.d. toe.
Toen kortgeleden de GoPro 5 uitgebracht werd leek die wel aan mijn vereisten tegemoed te komen.
En dat is gebleken:
Er zit een zg. lineaire instelling op die bij opname totaal geen vertekening geeft en ook de "wide" en "medium"instelling geven een goed beeld, dat met de instellingen van Prodrenalin volledig naar mijn voorkeur kan worden gemaakt.
Zonder behuizing prima te gebruiken in elke opstelling en dan kunnen ook verbindingen met voeding worden gebruikt met als enige nadeel dat de camera dan niet onder water gebruikt kan worden. Nou was ik toch nooit van plan om met dat ding onder water te gaan, laat staan voor zo lange tijd dat de accu leeg zou raken. :D
In Videoaktiv komt in januari een beoordeling plus vergelijking met andere camera's, ben benieuwd of daar mijn ervaring totnutoe wordt gedeeld.

Plaats reactie