Opname formaat

Hier kan worden gediscussieerd over camera's en de daarbij behorende zaken.
Plaats reactie
studiojohn

Opname formaat

Bericht door studiojohn »

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Panasonic HC-W570. Mijn vorige camera, een Panasonic NV GS400, gaat met pensioen. De reden hiervoor is de slechte verkrijgbaarheid van DV tapes en de aanschaf van een HD televisie. De nieuwe camera kan opnemen in AVCHD en MP4 formaat, beiden met 1080/50p.
In de handleiding staat dat op een SD kaart van een bepaalde grootte evenlang gefilmd kan worden in beide formaten. Ik trek hieruit de conclusie dat de compressie voor beiden even groot is. Wat is nu de beste keus voor het opname formaat om de beste filmkwaliteit te krijgen?
John

3POINT
Moderator

Re: Opname formaat

Bericht door 3POINT »

Weet het niet zeker, maar ik dacht dat de Panas in iFrame formaat opnemen in de stand mp4, geschikt voor het afspelen op een Mac(Apple).
Wil je de beste kwaliteit in het meest gangbare montageformaat voor Vegas/Movie Studio dan gewoon in AVCHD 1080p50 (mts) opnemen. Ook kun je dan rechstreeks met de Device Explorer in Vegas/Movie Studio de opnamen van je camera importeren, wanneer je je camera via USB aansluit of wanneer je de SDkaart met de opnamen in je PC-SD Slot steekt.

PS. ik weet alleen niet of jouw Vegasversie (10) en of je PC wel fors genoeg is om 1080p50 te verwerken.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VegasPro18+Vegasaur, VegasMovieStudio17, PowerDirector365
Hardware: i7 4770, 16GB, GTX650ti
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

studiojohn

Re: Opname formaat

Bericht door studiojohn »

Bij de stand MP4/iFrame is er nog de keuze voor tussen mp4 (1080), mp4 (720) en iframe. Ik kan dus gewoon in mp4 opnemen. Ik ga, wanneer het weer droog is, wat proefopnamen maken in AVCHD. Daarna een proefmontage maken en kijken op mijn computer en Vegas dit aankunnen. Bedankt voor de info.
John

Plaats reactie