Izotope audio toolkit

Hier kun je terecht voor vragen over Plug-ins voor Vegas Pro
Plaats reactie
Wiel

Izotope audio toolkit

Bericht door Wiel »

Goedenavond iedereen,

Wellicht goed om op deze plek te melden dat Izotope voor een zeer zacht prijsje een bundel audio hulpmiddelen (Izotope Holiday Bundle) in de aanbieding heeft met onder ander andere RX Elements en Nectar Elements.

Wiel
Panasonic GH5L, Sony AX53, Hero3, Vegas Pro 15,16+18, Acon Restauration Suite II, Mercalli V, Hide 1.5, PS 22 Ult, IMGBurn, VdG12, Blufftitler 15, Paintshop 2018, Diashow 11. PC: 9900K, 32Gb.intern, 2060S graphics, 2 M2 SSD,1 SATA SSD, 2 SATA HD.

buskees

Re: Izotope audio toolkit

Bericht door buskees »

Ik kom nergens tegen dat het ook plugins zijn voor Vegas Wiel. Ben wel geïnteresseerd voor die prijs, maar ga me eerst wat verdiepen in wat het allemal kan. Eerst en vooral ben ik op zoek naar iets waarmee ik dat hinderlijkge "gejank" van mijn oude camera fan kan elimineren...

Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

3POINT
Moderator

Bericht door 3POINT »

buskees schreef:
26 nov 2020, 11:05
Eerst en vooral ben ik op zoek naar iets waarmee ik dat hinderlijkge "gejank" van mijn oude camera fan kan elimineren...
Volgens mij moet dit met de interne AudioFX tools van VegasPro/VMS ook mogelijk zijn. Nml met het volgende audio filter:
Untitled.png
Belangrijk dat je eerst een zgn "Noiseprint" maakt van een opname waar alleen dat "gejank" te horen is. Deze Noiseprint wordt dan gebruikt om vervolgens dit "gejank" in de gewone opnamen te elimineren. Of dit ook goed werkt, daar heb ik helaas geen ervaring mee omdat ik dit ook nooit nodig heb gehad.
Kees, het proberen waard zou ik zeggen, voordat je voor iets anders de beurs trekt. :UP
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3POINT, Theo Houben

Recware: DJI Osmo Pocket, GoPro Hero7Black, Panasonic FZ300/HCX909, Sony PXW-X160
Software: VPro18+Vegasaur, VMSP17, PD365
Hardware: i9 10900k,32GB,RTX2080super
Playware: Samsung Qled QE65Q6FN, Philips 55PFL7108

VideJo

Bericht door VideJo »

buskees schreef:
26 nov 2020, 11:05
Eerst en vooral ben ik op zoek naar iets waarmee ik dat hinderlijkge "gejank" van mijn oude camera fan kan elimineren...
En daarom heb al jaren een externe stereo microfoon.
Camera: Canon XA20
Software: Vegas Pro 13.0, Movie Studio Planinum 16.0
Moderboard: S1150-Z97-D3H; i7
W10 Home, 8GB RAM

buskees

Bericht door buskees »

3POINT schreef:
26 nov 2020, 12:08

Kees, het proberen waard zou ik zeggen, voordat je voor iets anders de beurs trekt. :UP
Ik heb al het nodige met Vegas plug-ins geprobeerd Theo, zonder resultaat. Ik moet erkennen dat ik met audio bewerking ook niet bepaald een "vrucht" ben... Maar ik ga dit nog wel weer opnieuw proberen want ja, als het met Vegas kan, is aanschaf van zoiets als Izotope niet zinnig. Ook niet als het een aanbieding is! Het gejank is overigens niet elke keer van dezelfde toonhoogte, ook iets wat ik niet begrijp! Maar gruwelijk hinderlijk en irritant is het wél!! Je zou het eens moeten horen, het lijkt wel een kleine cirkelzaag per momenten! :evil:

@ Jo: Dat had ik eigenlijk óók moeten doen Jo. Maar als je het geluid van de Sony hoort, heb je echt niet direct een externe mic nodig hoor. Het geluid van die camera is ook bijzonder "clean" en fraai! Ook de DJI Osmo geeft best een aangenaam geluid! Hooguit bij harde wind is een externe handig omdat daar makkelijk een windjammer op kan. Nu héb ik zo'n Rode mic (na de "scheiding" nog van Cynthia gekregen met windjammer en al) maar helaas had ik die toentertijd niet!! Ik heb ook nooit begrepen waarom Panasonic een vinnetje zo dichtbij de interne mic's zet!! Het was om de processor te koelen maar je kon ergens nagaan dat het niet goed kon gaan. Ding is ook 2x weggeweest voor reparatie o.a. daarvoor (en een kapotte hand"strap")! Heeft een half jaar geholpen!

Kees

PS: Ik ga van het weekeinde V18 de-installeren en build 334 weer installeren. Het gaat hier niet al te goed met 373... Ben blij dat ik de oudere builds bewaar!!
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Wiel

Bericht door Wiel »

Kees,

de set van Izotope bevat onder andere RX Elements en Nectar Elements.

De eerste wordt vaker gebruikt om ruis, klicks en andere storingen uit audio te halen en Nectar om geluid 'op te poetsen'.

Op Youtube zijn zelfs filmpjes van deze plug-ins in combinatie met Vegas Pro.

Echter, zoals Theo aangeeft, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Vegas Pro heeft er ook een flinke reeks audiohulpmiddelen aan boord.

Ik heb enige tijd geleden gekozen voor de geluidssuite van Acon. De Izotope Holiday Suite gaat veel verder dan mijn Acon Suite.

En is de helft goedkoper!!!

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ook deze Acon suite niet de panacee is voor alle audioproblemen.

Maar dat is ook een heel duidelijke gevolg van het ontbreken van ervaring aan mijn kant op dit vlak.

Bedoeling van mijn post was enkel om jullie te wijzen op deze goedkope optie. Zeker wanneer je kijkt naar de reguliere prijzen.

Tijdens deze Black Friday dagen is het m.i. de klapper op softwarevlak in relatie tot onze gezamenlijke hobby.

Wiel
Panasonic GH5L, Sony AX53, Hero3, Vegas Pro 15,16+18, Acon Restauration Suite II, Mercalli V, Hide 1.5, PS 22 Ult, IMGBurn, VdG12, Blufftitler 15, Paintshop 2018, Diashow 11. PC: 9900K, 32Gb.intern, 2060S graphics, 2 M2 SSD,1 SATA SSD, 2 SATA HD.

buskees

Bericht door buskees »

Wiel schreef:
27 nov 2020, 09:08
Kees,

Bedoeling van mijn post was enkel om jullie te wijzen op deze goedkope optie. Zeker wanneer je kijkt naar de reguliere prijzen.

Tijdens deze Black Friday dagen is het m.i. de klapper op softwarevlak in relatie tot onze gezamenlijke hobby.

Wiel
Bedankt Wiel, dat doe je uiteraard goed!! Ik krijg niet de tijd om fatsoenlijk de interne plugins te proberen... Ik sta serieus voor een dilemma want het geluid van veel vakantiefilms heeft deze irritante "storing".. Ooit de camera laten repareren en dacht er toen vanaf te zijn... Niet dus... Ik weet serieus niet wat wijsheid is en het groeit helaas ook niet op mijn rug om het zonder het idee van het resultaat "even"aan te schaffen!! Ik ga er een nachtje over slapen maar misschien is dan die aanbieding al wel over!!! Ook ik ben niet erg thuis in het audio bewerken Wiel!!

Kees

Wiel

Bericht door Wiel »

Kees,

wat ik zelf merk is dat veel oefenen een klein beetje kunst baart. Zo is het me inmiddels proefondervindelijk duidelijk geworden dat eerst de ruis eruit moet en dat dan pas het geluid als het effe kan weer toonbaar uh hoorbaar gemaakt moet worden.

Heb een geluidsfragmentje van zo'n 20 seconden aan het strand van Mallorca waar ik de ervaringen van een wandeling schets/vertel met de zee en windgeruis op de achtergrond. Ik verzeker je dat je d'r dan helemaal op los kunt experimenteren. Bijvoorbeeld met het Accusonus 'Voice leveler' plugin dat ik enkele maanden geleden heb ontvangen bij dat aanbod van BorisFX Title Studio en nog wat dingetjes. Dat plugin is handig als het volume van de stem, in dit geval die van mij, niet constant hetzelfde is. dat probeert ie dan aan te passen. Enfin, trial en error.

Probeer er dan een soort workflow van te maken. Althans dat hoop ik er van te kunnen maken. Al is elk geluid helemaal anders. Zou prachtig zijn als het achtergrondgeluid monotoon zou zijn, maar dat was in die scene zeker niet het geval. Ben nu anderhalf uur bezig met allerlei varianten. Het is zeker nog niet het beste, tenminste dat denk ik, maar in ieder geval wel beter dan het oorspronkelijke geluid.

Overigens, mijn film van Mallorca 2019 is helemaal klaar. Dezelfde projecten en basismateriaal gebruik ik nu echter ook om van de nieuwe programma's (Vegas Pro 18, nieuwe Mercalli V, de video- en geluidsplugins etc.) te leren en misschien hier en daar wat te verbeteren. En dan rolt er wellicht in het 1e kwartaal van volgend jaar een tweede versie/bluray van de brander.

Wiel

Plaats reactie