Verwijderen windruis met Acon plugin

Hier kun je terecht voor vragen over Plug-ins voor Vegas Pro
buskees

Re: Verwijderen windruis met Acon plugin

Bericht door buskees »

Op zich een goed idee Kees maar v.w.b. je zelf al aanhaalt, wellicht moeilijk te realiseren i.v.m. synchronisatie!! Ik denk dat het idee van Theo het beste is. Gewoon niet alles weg willen halen maar "aanpassen". En ik denk dat het met de Acon plug-in sowieso wel beter moet kunnen. Maar ik ben bang dat dat een tijdrovend klusje gaat worden!! Ik ben al best lang bezig met mijn "probleem", maar ik voel dat ik er het bijltje bij neer ga leggen, ook al omdat ik voor zo'n eenmalig probleem op voorhand al niet zoveel geld wil uitgeven voor iets wat ik verder eigenlijk niet meer nodig ga hebben!!!

(Andere) Kees
PC: MOBO: GIGABYTE AORUS X570 PRO, PROC: AMD Ryzen 9-3900X, RAM: Corsair 32GB, VIDEO: ASUS Turbo GeForce RTX2060 SUPER EVO 8GB, W10-64 bit

Camera: Sony FDR-AX100E, DJI Osmo Pocket, Panasonic HDC-SD80 en HDC-SD700 NLE: V14/18 pro en VMS14/15 platinum (64bit)

Wiel

Re: Verwijderen windruis met Acon plugin

Bericht door Wiel »

Goedenavond allen,

plugin is inderdaad niet goedkoop. Daarom heb ik lang gewikt en gewogen. Prijs uiteindelijk 94,00.

Gisteren op zoek naar verdere informatie zag ik dat deze plugin suite tijdens Blackfriday 2019 30% goedkoper was. Tja. Als echte 'Hollander' had ik eigenlijk 2 maanden geduld moeten hebben :-).

Heb intussen verder geëxperimenteerd. Dat heeft er toe geleid dat ik nu enkel de zwakte variant van het De-wind profiel gebruik. Deze verwijdert redelijk goed het windgeluid op de microfoon. Het spreekgeluid is voor mij dan prima.

Daar is het me om te doen. Niet om het geluid van de wind zelf te verwijderen. Daarom ook het toevoegen van schone windruis in de 3e versie van mijn geplaatst probeersel.

Tijdens een storm zoals vorig jaar waait het nu eenmaal heel hard. Het zou dan heel erg raar zijn wanneer ik die zou vervangen door een smal briesje terwijl de palmen op knappen staan. Daarom die 'schone' wind.

Ik ben tevreden met de Acon Suite van 4 plugins en hoop er bij nog twee op stapel staande projecten (Praag 2012 en London 2013: liggen al lang vanwege onvolkomenheden in beeldmateriaal) profijt profijt van te hebben. Die ga ik binnenkort met Vegas Pro 'te lijf'.

Ik zag trouwens zojuist bij de beschrijving van het nieuwe Edius X dat de Acorn Suite bij deze nieuwe versie is gevoegd!

Wiel
Panasonic GH5L, Sony AX53, Hero3, software Vegas Pro 16, Acon Restauration Suite II, Pinnacle Studio 22 Ult, IMGBurn, VdG12, Blufftitler 15, Paintshop Pro 2018, Aquasoft Diashow 11. PC: 9900K, 32Gb.intern, 2060S graphics, 2 M2 SSD,1 SATA SSD, 1 SATA HD.

Plaats reactie